دو حزب عربی از شرکت در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی منع شدند

دو حزب عربی از شرکت در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی منع شدند
پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 15:45

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ائتلاف انتخاباتی «الموحده - التجمع» نمی‌تواند در انتخابات پارلمانی این رژیم حضور یابد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی روز چهار شنبه (دیروز) در یک رأی‌گیری به حضور ائتلاف انتخاباتی «الموحده - التجمع» در انتخابات پارلمانی ماه آتی میلادی رأی منفی داد.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، ائتلاف انتخاباتی «الموحده - التجمع» از ائتلاف دو حزب «القائمة العربیة الموحدة» (لیست یکپارچه عربی) و «التجمع الوطنی الدیمقراطی» (تشکُل ملی دموکراتیک) تشکیل شده که تلاش می‌کند عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی را نمایندگی کند. این ائتلاف انتخاباتی همچنین خواستار تحقق حقوق اعراب و برقراری عدالت و مساوات میان عرب و یهود است.

در رأی‌گیری روز گذشته کمیته مرکزی انتخابات، اعضا با هفده رأی در مقابل دَه رأی مانع از ورود لیست «الموحده - التجمع» به رقابت‌های انتخاباتی شدند. در این کمیته که اعضای آن نمایندگان کنست (پارلمان) هستند، حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو که اکثریت پارلمان را داراست، هشت عضو دارد.

«منصور عباس» رئیس ائتلاف انتخاباتی «الموحده - التجمع» پس از این رأی‌گیری در صفحه فیس بوک خود، این تصمیم را «غیر دموکراتیک و نژادپرستانه» خواند و نوشت که این تصمیم به «کاهن‌های تروریست‌‌ اجازه کاندیداتوری می‌دهد و در مقابل کسانی را که منادی آزادی و عدالت هستند را بایکوت می‌کند».

منظور وی از کاهنان تروریست، «میخائیل بن آری» و «ایتمار بن گافیر» دو تن از اعضای احزاب راست‌گراست که به تندروی معروف و کاندیدای انتخابات پیش رو شده‌اند.

«منصور عباس» همچنین تأکید کرد که این تصمیم کمیته مرکزی انتخابات در راستای تلاش برای غیر قانونی جلوه دادن حضور جامعه عربی در سرزمین اشغالی صورت گرفته است.

او همچنین نوشت که تفاوتی میان اعضای این کمیته با حزب لیکود و شخص نتانیاهو وجود ندارد و این حزب بارها مرتکب جنایت جنگی شده است.

اما در مقابل، «بنیامین نتانیاهو» در یک پست توئیتری با استقبال از تصمیم کمیته مرکزی انتخابات مدعی شد که این تصمیم که به درخواست حزب «لیکود» و «عوتصما لیهودیت» (قدرت برای یهود) صورت گرفته، تأکید بر این دارد که حامیان تروریست جایی در کنست ندارند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها