نامزد "فتح" برای نخست‌وزیری دولت وفاق ملی فلسطین کیست ؟

نامزد
جمعه 17 اسفند 1397 - 10:45

کمیته مرکزی فتح فلسطین نامزد مورد نظر خود برای بر عهده گرفتن پُست نخست‌وزیری دولت وفاق ملی فلسطین را اعلام کرد و فرد مورد نظر به احتمال قوی تأیید خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته مرکزی جنبش فتح «محمد اشتیه» را برای نخست‌وزیری دولت وفاق ملی فلسطین پیشنهاد کرد و مسئولان فلسطینی پیش‌بینی می‌کنند «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان طی چند روز آینده با نخست‌وزیری اشتیه موافقت کند.

بر اساس گزارش «ارم نیوز»، تحلیلگران معتقدند، جایگزین کردن اشتیه به جای «رامی حمدالله» (نخست‌وزیر پیشین دولت وفاق) در ادامه تلاش‌های عباس برای افزایش انزوای حماس در نوار غزه صورت می‌گیرد.

اشتبه متولد 1958، متحد قدیمی عباس و عضو کمیته مرکزی فتح است و در صورتی که نخست‌وزیری وی تأیید شود، جانشین حمدالله که مواضع مستقل سیاسی داشت، خواهد شد. اشتیه پیش‌تر در مذاکرات سازش تحت نظارت آمریکا هم حضور داشته است.

رامی حمدالله نهم بهمن 1397 طی نشست کابینه دولت وفاق ملی، از سمت خود استعفا کرد. با این حال او اعلام آمادگی کرد که تا تشکیل دولت جدید، مسئولیت پیش‌برد امور را برعهده می‌گیرد.

دولت وفاق ملی فلسطین در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) پس از توافق میان «جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین» (فتح) و جنبش «مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) تشکیل شده بود اما حماس همواره درباره کم‌کاری دولت مذکور در قبال غزه اعتراض داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها