تأکید حماس بر آمادگی برای برگزاری انتخابات همزمان

تأکید حماس بر آمادگی برای برگزاری انتخابات همزمان
جمعه 17 اسفند 1397 - 12:18

در پی دیدار رئیس کمیته انتخابات مرکزی فلسطین با رئیس دفتر سیاسی حماس، این جنبش تأکید کرد آماده برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری است اما این انتخابات باید به صورت همزمان در کرانه باختری، قدس و نوار غزه برگزار شود.

العالم - فلسطین اشغالی

حماس بر ضرورت برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان) و نیز آمادگی این جنبش برای این انتخابات تأکید کرد.

«حنا ناصر» رئیس کمیته انتخابات مرکزی فلسطین پنجشنبه (دیروز) با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و اعلام کرد، نتایج این دیدار را به اطلاع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان می‌رساند.

ناصر همچنین دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد برگزاری انتخابات با شیوه‌های مناسب، یک ورودی برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین از سال 2007 تا کنون باشد.

بر اساس گزارش وبگاه «مصراوی»، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس پس از این دیدار طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ما برای برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری به صورت همزمان در کرانه باختری، قدس و غزه آماده‌ایم.

وی افزود، هیأت کمیته مرکزی انتخابات فقط به تشریح موضع عباس درباره انتخابات مجلس قانونگذاری پرداخته و حماس آن را رد کرده است.

الحیه تأکید کرد، موضع حماس این است که انتخابات ریاستی و قانونگذاری باید به صورت همزمان برگزاری شود و از کمیته مرکزی انتخابات خواسته شده این موضع را به اطلاع محمود عباس برساند.

محمود عباس در 22 دسامبر 2018 بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی، انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین را اعلام کرد و افزود، انتخابات شورای قانونگذاری –که بیشترین کرسی‌های آن بر اساس انتخابات برگزار شده ، متعلق به حماس است- ظرف شش ماه آینده برگزار می‌شود.

حماس در واکنش اعلام کرد، از آنجایی که دادگاه قانون اساسی را قبول ندارد، حکم انحلال مجلس قانونگذاری را مردود می‌داند و نشست‌های این نهاد در نوار غزه همچنان برگزار می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها