اسلام آباد: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک پاکستان است

اسلام آباد: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک پاکستان است
جمعه 17 اسفند 1397 - 12:53

با وجود شنیده شدن برخی زمزمه ها در پاکستان درخصوص عادی سازی روابط با صهیونیست ها، دولت اسلام آباد بار دیگر ضمن تاکید بر مواضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس، اسرائیل را دشمن شماره یک پاکستان دانست.

العالم- آسیا

برخی سیاستمداران پاکستانی ماه های گذشته سخن از عادی سازی روابط با صهیونیست ها به میان آورده بودند در حالی که مردم این کشور نسبت به همین سخنان درخصوص تمایل دولت اسلام آباد برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی به شدت واکنش نشان داده و با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با این امر اعلام کرده اند.
'علی محمد خان' وزیر مشاور امور پارلمانی دولت پاکستان طی سخنانی در مجلس سنای این کشور اعلام کرد، رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک پاکستانی ها است و ما هرگز این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت.
وی اظهار داشت: دولت عمران خان هرگز موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را تحت بررسی ندارد و در برابر کسانی که حرف از عادی سازی روابط با صهیونیست ها می زنند، هرگز کوتاه نخواهیم آمد.
این وزیر کابینه دولت عمران خان تاکید کرد: ملت پاکستان هرگز اقدام دولت این کشور درخصوص دوستی با رژیم صهیونیستی را تحمل نمی کنند.
وی اظهار داشت: تمام مردم پاکستان در خصوص عدم برقراری روابط با رژیم صهیونیستی متحد هستند و نباید در این بحث شکی وجود داشته باشد که هیچ احتمالی مبنی بر به رسمیت شناختن صهیونیست ها در پاکستان وجود ندارد.
پیش تر خانم 'ملیحه لودهی' نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با تاکید بر مواضع این کشور برای حمایت از ملت فلسطین اعلام کرد، اسلام آباد هرگز در مسیر برقراری روابط با رژیم صهیونیستی قدم برنخواهد داشت.
اخیرا پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان مدعی شد که اسلام آباد باید برای غلبه بر فشار دهلی نو، در مسیر بهبود روابط با اسرائیل قدم بردارد.
مشرف که پس از تشدید تنش ها میان پاکستان و هند، در شهر دبی نشست خبری برگزار کرد افزود: پاکستان می تواند برای مقابله با هند، روی برقراری روابط با اسرائیل حساب باز کند.
روزهای اخیر نیز رهبر جناح مخالف دولت پاکستان در مجلس ملی گفت که عمران خان نخست وزیر این کشور مرتکب اشتباه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نمی شود.
خورشید احمد شاه افزود: عمران خان نباید حرکت نسجیده ای درخصوص به رسمیت شناخت اسرائیل انجام دهد.
به گزارش ایرنا، ماه های اخیر پس از انتشار خبر حضور یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در اسلام آباد، خبر سفر یک شهروند یهودی پاکستان به سرزمین های اشغالی، گمانه زنی ها را در مجامع خبری این کشور برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تقویت کرد.
اعتراض های احزاب و مخالفان دولت از سوی مقام های دیپلماتیک پاکستان بدون پاسخ نماند و «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به پرسشی درباره روابط با رژیم صهیونیستی، افزود: سیاست های پاکستان در خصوص اسرائیل، هیچگونه تغییری نکرده است و ما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم.
وی ادامه داد که پاکستان سیاستی واضح و شفاف نسبت به رژیم صهیونیستی دنبال کرده و حامی حقوق مردم فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها