عمارحکیم: نیروهای خارجی باید عراق را ترک کنند/ عراق پایگاه حمله به کشورهای همسایه نیست

جمعه 17 اسفند 1397 - 19:36

رییس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق و رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار ترک نیروهای نظامی خارجی از عراق شد.

العالمعراق

عمار حکیم در سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم که در عراق روز شهید نام دارد، افزود: پیروزی بزرگی که توسط مردم عراق علیه فتنه طایفه ای و گروه تروریستی داعش حاصل شد شرایط جدیدی را در عرصه سیاسی برای مردم به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم عراق خواستار دولت، پارلمان و قوه قضاییه قدرتمند هستند نه حکومت گروه‌ها؛ آنان خواستار نهادهای مستحکم و عادلی هستند که قانون را محترم بشمارند نه حکومت شعارها، حرف و طرحهای زودگذر؛ آنان دولتی مقتدر را می خواهند که به آن افتخار کنند نه حکومتی که وابسته یا ضعیف باشد.

نقل از حکیم تصریح کرد: دولتی که سلاح در دستش نباشد، دولتی قوی نخواهد بود لذا خواهان آن هستیم که سلاح در انحصار دولت باشد و قانون بدون استثناء برای همه اجرا شود.

حکیم یادآور شد: عراق لایق آن است که دارای دولتی قوی و مقتدر باشد و دولت باید کمک به مردم، تامین آب، برق، خدمات، آموزش، بهداشت، کشاورزی، صنایع ملی، بازسازی مناطق آزاد شده، پرداخت غرامت به زیان دیدگان و مبارزه با فساد را اولویت قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: نمی توان بدون نابودسازی افراط گرایی داعش و همتایانش را نابود کرد لذا نباید اجازه دهیم که جوانان و شهرهایمان یک بار دیگر نابود شوند و این بدون همیاری ملی و شناخت اولویت‌ها میسر نخواهد شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد که روسای فراکسیون‌های پارلمان از سهم خواهی و اختلاف دوری جسته و مصلحت و پیشرفت کشور را با انتخاب اشخاص سالم و شایسته برای خدمت رسانی به مردم در اولویت قرار دهند.

وی گفت: عراق کشوری وابسته نیست و بر همین اساس با ایجاد پایگاههای خارجی و نیروهای رزمی بیگانه و تحمیل منویات کشورهای خارجی و حمله به کشورهای همجوار از عراق مخالفیم؛ عراق دارای حاکمیتی مستقل است، کشوری است همچون پل برای تماس با تمام دنیا در جهت منافع مردم عراق؛ این را تاریخ به ما آموخته است، ما باید حال و آینده جوانان و فرزندانمان را بسازیم، جنگ و درگیری‌های بیهوده و شعارهای بی پروا کافیست .

پربیننده ترین خبرها