سئول متعهد به افزایش هزینه های میزبانی از ارتش آمریکا شد

سئول متعهد به افزایش هزینه های میزبانی از ارتش آمریکا شد
شنبه 18 اسفند 1397 - 12:06

کره جنوبی و آمریکا روز جمعه توافقنامه ای رسمی به امضا رساندند که طی آن سئول متعهد به افزایش بیش از هشت درصدی هزینه های میزبانی از نیروهای آمریکایی شده است.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه استریت تایمز، به عقیده واشنگتن و سئول، امضای توافقنامه های ویژه نشان دهنده اتحاد قوی هر دو کشور است.
«کانگ کیونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی طی دیدار با «هری هریس» نماینده ویژه آمریکا در سئول اعلام کرد که در حال حاضر این پایه و اساس اتحاد است و چیزی که بر پایه اتحاد بنا شود قوی تر و مستحکم تر خواهد بود.
به نوشته این روزنامه، کره جنوبی سال گذشته میلادی نیز توافق کرد تا سال 2019 مبلغ 920 میلیون دلار برای عملیات 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی پرداخت کند.
افزایش هزینه های سئول بخشی از تلاش های دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای اجبار کشورهای میزبان نیروهای آمریکا برای پرداخت بیشتر هزینه های میزبانی است.
به گزارش ایرنا، استریت تایمز در ادامه نوشت، تحت قوانین کاخ سفید، آمریکا کشورهایی نظیر آلمان، ژاپن و تدریجا دیگر کشورهایی که میزبان نیروهای آمریکایی هستند را وادار به پرداخت تمام هزینه های حضور این سربازان به اضافه 50 درصد از هزینه امتیاز میزبانی از آنها کرده است.
هر دو طرف در مدت یک سال گذشته 10 بار مذاکره کردند اما به دلایل مالی از جانب سئول به توافق دست نیافتند.
این توافقنامه تنها یک سال معتبر خواهد بود؛ این بدین معنا است که هر دو طرف به زودی دور جدید از مذاکرات را درباره تقسیم این هزینه ها آغاز خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها