معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان‌ها آمدند

معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان‌ها آمدند
شنبه 18 اسفند 1397 - 15:27

معترضان فرانسوی امروز برای هفدهمین شنبه متوالی در خیابانهای پاریس پایتخت این کشور تجمع کرده‌اند.

العالم _ اروپا

رسانه‌ها از آغاز هفدمین شنبه اعتراضی در خیابانهای پاریس خبر میدهند.

براساس گزارش رسانه‌های غربی، معترضان فرانسویِ جلیقه زرد از ساعاتی پیش در برخی خیابانهای پایتخت فرانسه تجمع و راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.

تصاویر پخش زنده نشان می‌دهد که صدها جلیقه زرد در خیابانهای پاریس با سر دادن شعارهایی خواستار اعتراضات جدید به سیاستهای دولت فرانسه هستند.

همچنین پلیس فرانسه در اطراف معترضان حضور دارد اما تا کنون درگیری و خشونتی بین طرفین گزارش نشده است.

در طول هفته‌های گذشته، پلیس فرانسه از هزاران گلوله‌ لاستیکی علیه معترضان موسوم به جلیقه زردها استفاده کرده است که به نقص عضو در افراد منتهی شده است. این اقدام اگرچه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس و ژاندارم‌های فرانسوی همچنان مجاز هستند که این تسلیحات را به کار گیرند.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اند و در پاره‌ای موارد با دخالت پلیس به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

پربیننده ترین خبرها