اتهام امارات به دولت نجات ملی یمن

اتهام امارات به دولت نجات ملی یمن
شنبه 18 اسفند 1397 - 17:00

وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که آینده روند سیاسی و سرنوشت توافقنامه سوئد باعث نگرانی امارات شده است.

العالم - آسیا

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه مدعی شد که گروه انصارالله در برابر راه‌حل سیاسی در یمن کارشکنی می‌کند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سابق سازمان ملل فهمیده بود که حوثی‌ها در برابر راه‌حل سیاسی در یمن کارشکنی می‌کنند و امروز نیز «مارتین گریفیتس» این حقیقت را فهمیده است».

این ادعا در زمانی مطرح می‌شود که هفته گذشته، سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی عقب‌نشینی و بازاستقرار نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.

قرقاش همچنین نوشت: «نگرانی اصلی ما چارچوب (توافقنامه) استکهلم، آینده روند سیاسی و توافق مربوط به عقب‌نشینی حوثی‌ها از الحدیده و بنادر است».

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ 22 آذر ماه گذشته، طرفین باید نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی و الحدیده خارج می‌کردند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است در حالی که روز شنبه گذشته سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.

با وجود اینکه گروه انصارالله یمن بارها برای اجرای این توافقنامه و عقب‌نشینی از الحدیده اعلام آمادگی کرده است اما ائتلاف سعودی همچنان در برابر اجرای این توافقنامه کارشکنی کرده و حاضر به خروج از آن نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها