آمریکا، مانع خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان سوریه

آمریکا، مانع خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان سوریه
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 06:33

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد: نیروهای آمریکایی مانع حرکت اتوبوس های حامل آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان در جنوب این کشور می شوند.

العالم - سوریه

به گزارش روسیا الیوم، سرلشکر «ویکتور کوبچیچین» رئیس مرکز مصالحه طرف های درگیر در سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: طرف های روسی و سوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف و انتقال آوارگان به محل سکونت شان، ایجاد یک گذرگاه انسانی و یک مرکز بازرسی را تدارک دیده اند.

کوبچیچین گفت: دولت سوریه امنیت آوارگانی را ضمانت کرده است که تمایل دارند از این فرصت استفاده کنند و اسناد خود را بار دیگر به دست آورند.

رئیس مرکز مصالحه طرف های درگیر در سوریه افزود: با این وجود، اما خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان همچنان پیچیده است و طرف آمریکایی مانع از ورود اتوبوس هایی می شود که به دنبال انتقال آوارگان هستند.

وی افزود: آمریکایی ها تضمین امنیت حرکت کاروان های بشردوستانه در اطراف پایگاه شان را در منطقه التنف رد کرده اند.

وزارت دفاع روسیه 12 فوریه گذشته (23 بهمن 97) طرحی را برای اسکان موقت آوارگان از اردوگاه الرکبان در مرز سوریه و اردن را با دولت دمشق آغاز کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که یکی دیگر از عوامل عدم انتقال سریع آوارگان از این اردوگاه، سنگ اندازی گروه های مسلح تحت حمایت آمریکاست که مانع خروج آوارگان از این اردوگاه می شوند؛ اردوگاهی که دچار فاجعه انسانی است.

پایگاه التنف در جنوب سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق و اردن ودر یک منطقه بیابانی قرار دارد که 200 نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند.

پربیننده ترین خبرها