اردوغان: خرید اس 400 هیچ خطری برای ناتو و آمریکا ندارد

اردوغان: خرید اس 400 هیچ خطری برای ناتو و آمریکا ندارد
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 11:59

رئیس جمهوری ترکیه گفت: موضوع خرید سامانه ضد موشکی اس‌-400 ( از روسیه) هیچ خطری برای امنیت ناتو، پروژه جنگنده های اف 35 و آمریکا ندارد، هر کسی که در این حوزه متخصص است به این مساله واقف است.

العالم - ترکیه

اردوغان این مطلب را طی سخنانی در پنجمین همایش جوانان که از سوی بنیاد جوانان ترکیه (TÜGVA) دیروز در شهر دیاربکر برگزار شد، عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: علت خرید سامانه اس-400 و چگونگی استفاده از آن کاملا روشن بوده و مبنای حرکت کشور عزم و اراده خود بر اساس تحولات منطقه از جمله سوریه است.

وی اظهار داشت: مساله اس‌-400 را همانند مسائلی که پیش از این بوده با عقل‌ سلیم، منطق و بر اساس منافع مشترک حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: ''ما جوانی می خواهیم که فارغ از نگرش و جهان بینی های افراطی به تحقیق و پرسشگری بپردازند و اجازه سوءاستفاده از خودشان را به برخی جریان ها و افراد ندهند.

رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه افزود: جوانان ‌ما نباید اجازه عرض اندام به ایدئولوژی‌های خشونت‌بار و افراطی که نگاه ابزاری به انسان دارند، بدهند و نباید برای گروه‌هایی که در پی سوءاستفاده از آنها هستند ارزش قائل شوند.

وی تصریح کرد: ترکیه هیچ یک از فرزندان خود را قربانی خون‌آشام‌هایی که 34 سال است از خون و اشک ارتزاق می‌کنند، نخواهد کرد.

وی توضیحی درباره اینکه این «خون آشام هایی که 34 سال است از خون و اشک فرزندان ترکیه ارتزاق می کنند»، چه اشخاص، گروه ها و یا جریان هایی هستند، اما ناظران سیاسی می گویند که روی سخن رئیس جمهوری ترکیه حزب کارگران کردستان این کشور موسوم به پ.ک.ک می باشد که از سال 1984 با اعلام مبارزه مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه به زد و خورد پرداخته است.

شهر کردنشین دیاربکر که بزرگترین شهر کردستان ترکیه واقع در جنوب شرق این کشور می باشد، کانون بسیاری از تحرکات احزاب سیاسی کُردی در این کشور می باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها