دیدار معاون وزیر خارجه چین با بشار اسد

دیدار معاون وزیر خارجه چین با بشار اسد
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 17:42

معاون وزیر خارجه چین در دیدار با بشار اسد بر ادامه حمایت‌های چین از دولت سوریه تأکید کرد.

العالم _ سوریه

«چن شیائو دنگ» معاون وزیر خارجه چین در رأس هیأتی امروز (یکشنبه) در دمشق با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دو طرف در این دیدار بر تداوم و توسعه روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و تکنولوژی تأکید کردند.

بشار اسد در این دیدار با بیان اینکه جنگ علیه سوریه شکل جدیدی بر خود گرفته که اساس آن تحریم و جنگ اقتصادی است؛ تأکید کرد: امروزه ابزارها و سازوکارهای سیاسی تغییر کرده است؛ اختلافاتی که پیش از این با گفت‌و‌گو حل‌وفصل می‌شد، تلاش می‌شود از طریق قطع رابطه و محاصره اقتصادی و به‌کارگیری تروریسم حل شود.

رئیس‌جمهور افزود: جنگ علیه تروریسم در سوریه بخشی از جنگ وسیع‌تر در سطح جهانی است و امکان ندارد تروریسم را در یک منطقه جغرافیایی محدود کرد و مسافت‌ها هرچند دور باشد اما نمی‌تواند مانع نشر افکار تروریستی شود.

در مقابل «چن شیائو دنگ» معاون وزیر خارجه چین نیز تأکید کرد که پکن نگاه راهبردی به روابط با سوریه دارد و با توجه به مقاومت دولت و مردم سوریه، اوضاع میدانی بهبود یافته است و چین آمادگی این را دارد تا همچنان در کنار سوریه باشد.

بشار اسد نیز گفت مبارزه با تروریسم نهایتا منجر به راه‌حل سیاسی می‌شود و هر گونه سخنی در خصوص راه‌حل سیاسی در سایه وجود تروریسم، یک فریب و خدعه است.

پربیننده ترین خبرها