دیدار روحانی و برهم صالح در کاخ السلام بغداد آغاز شد

دیدار روحانی و برهم صالح در کاخ السلام بغداد آغاز شد
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 13:16

دیدار رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر برهم صالح رئیس جمهوری عراق در محل کاخ السلام در بغداد آغاز شد.

العالم ـ عراق

رییسان جمهوری ایران و عراق روز دوشنبه با حضور هیات های بلندپایه دو کشور، گفتگو درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای را آغاز کردند.
برهم صالح با ابراز خرسندی از سفر روحانی و خوش آمدگویی به وی و هیات همراه، روابط دو کشور را متکی بر ریشه های عمیق تاریخی و فرهنگی دانست.
روحانی نیز با تبریک موفقیت های دولت و ملت عراق در شکست داعش و تشکیل دولت و حکومت جدید، آمادگی جمهوری اسلامی برای تقویت همکاری ها در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
دکتر روحانی دقایقی قبل وارد کاخ ریاست جمهوری عراق شد و مورد استقبال رسمی برهم صالح قرار گرفت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای سفر رسمی سه روزه وارد بغداد شد و بلافاصله به زیارت حرم امامین کاظمین (ع) در شمال بغداد رفت.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق و برای نخستین بار به عراق سفر می کند.
انجام سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در پی موفقیت عراق در شکست داعش و برگزاری موفق انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت و حکومت فرافرقه ای در این کشور برای تبریک به ملت و دولت عراق و اعلام آمادگی ایران برای تداوم همکاری ها و حمایت از روند دموکراتیک و بازسازی این کشور صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها