کشته شدن 50 غیر نظامی در حملات هوایی آمریکا به شرق سوریه

کشته شدن 50 غیر نظامی در حملات هوایی آمریکا به شرق سوریه
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 14:06

جنگنده‌های آمریکایی اردوگاه الباغوز در دیرالزور سوریه را بمباران کردند که بر اثر آن 50 غیر نظامی کشته شدند.

العالم _ سوریه

جنگنده‌های حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا بار دیگر غیر نظامیان سوریه را بمباران کردند.

منابع محلی حاضر در شرق استان دیرالزور به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که جنگنده‌های آمریکایی اردوگاه «الباغوز» واقع در شرق دیرالزور را بمباران کردند.

در جریان بمباران این اردوگاه، بیش از 50 غیر نظامی که بیشتر آنان زن و کودک بودند، جان خود را از دست دادند.

جنگنده‌های حاضر در ائتلاف آمریکا 23 بهمن ماه گذشته نیز الباغوز را به زعم مبارزه با داعش بمباران کردند که موجب کشته شدن 16 غیر نظامی دیگر شد.

آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از چند ماه پیش به بهانه مبارزه با داعش این منطقه را بمباران می‌کنند، و در نهایت پس از حصول توافقی با این گروه، اجازه دادند که تروریستها از این شهرک خارج شوند.

ائتلاف آمریکا در پی تصاحب 50 تُن طلا و میلیونها دلار پولی بود که در اختیار عناصر داعش قرار داشت و بالاخره موفق شد این مقدار پول و طلا را از داعش بگیرد.

یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد (YPG) ششم اسفند ماه جاری گفت که «ده‌ها تُن طلا که در منطقه الباغوز در اختیار داعش قرار داشت... به دست آمریکایی‌ها افتاده است... و آمریکایی‌ها از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی (عین العرب)... حدود 50 تُن از طلای داعش را به کشور خود انتقال دادند».

این منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق که آمریکایی‌ها مقادیر کمی از این طلاها را برای یگان‌های کُرد باقی نگه داشتند، ولی به مقدار آن اشاره‌ای نکرد(جزئیات بیشتر).

ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا در آگوست سال 2014 و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد شکل گرفت و وزارت خارجه سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل خواستار انحلال آن شده است.

این ائتلاف از زمان تشکیل شدن، صدها شهر، شهرک و روستا را در استانهای دیرالزور و حسکه (شمال شرق سوریه) را بمباران کرده است که در پی آن هزاران غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها