دفتر نخست وزیری پاکستان:

تهران و اسلام آباد همکاری های ضدتروریسم را افزایش می دهند/ توافق دو کشور برای همکاری نزدیک نهادهای اطلاعاتی

تهران و اسلام آباد همکاری های ضدتروریسم را افزایش می دهند/ توافق دو کشور برای همکاری نزدیک نهادهای اطلاعاتی
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 15:27

دفتر نخست وزیری پاکستان با انتشار بیانیه ای مربوط به تماس تلفنی «عمران خان» نخست وزیر این کشور با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت تهران و اسلام آباد برای مبارزه علیه تروریسم همکاری های اطلاعاتی را افزایش می دهند.

العالم ـ آسیا

رسانه های پاکستانی روز دوشنبه به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیر این کشور گفتند عمران خان و حسن روحانی برای تعمیق همکاری های نزدیک میان نهادهای اطلاعاتی دو کشور به توافق رسیدند.
در این بیانیه آمده است، عمران خان در سلسله مراتب رایزنی های خود با رهبران کشورهای منطقه و بررسی تحولات اخیر منطقه ای، با رئیس جمهوری ایران تلفنی گفت وگو کرد.
براساس بیانیه دفتر نخست وزیر پاکستان، عمران خان و روحانی بر اهمیت توسعه روابط میان ایران و پاکستان تاکید کردند.
طرفین درخصوص سفر آتی عمران خان به تهران و حائز اهمیت بودن این سفر برای توسعه تعاملات و همکاری ها در بخش های مختلف نیز گفت وگو کردند.
نخست وزیر پاکستان شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپی حمله تروریستی اخیر در جاده خاش-زاهدان را به رئیس جمهوری ایران تسلیت گفت.
عمران خان با قدردانی از مواضع مقام های عالی رتبه ایران برای حمایت از مردم کشمیر، گفت نقش کشورهای برادر همچون ایران برای کمک به مسائل منطقه بسیار مهم است.
نخست وزیر پاکستان همچنین از تنش های اخیر این کشور با هند سخن گفت و اقدامات پاکستان جهت تنش زدایی با هند را به اطلاع رئیس جمهوری ایران رساند.
در بیانیه دفتر نخست وزیر پاکستان آمده است، رئیس جمهوری ایران با اشاره به روابط تاریخی و برادرانه و مشترکات فرهنگی میان دو کشور، گفت نقش ایران و پاکستان برای ارتقای صلح و ثبات منطقه ای و توسعه بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی شنبه گذشته در تماس تلفنی نخست وزیر پاکستان تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران منتظر عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست ها است.
رئیس جمهوری کشورمان با بیان این که نباید اجازه داد تروریست هایی که ابزار دیگر کشورها هستند، بین تهران – اسلام آباد فاصله بیندازند، افزود ما نباید بگذاریم دهه ها دوستی و برادری بین دو کشور، تحت تاثیر اقدام گروهک های تروریستی قرار گیرد که ما و شما می دانیم از کجا تامین مالی و تسلیحاتی می شوند.

پربیننده ترین خبرها