برگزاري تجمع در غزه؛ هشدار گروههای فلسطینی درباره هتک حرمت مسجدالاقصی

برگزاري تجمع در غزه؛ هشدار گروههای فلسطینی درباره هتک حرمت مسجدالاقصی
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 - 20:55

فلسطینیان ساکن غزه همراه با گروههای مقاومت فلسطینی ضمن محکوميت هتک حرمت مسجد الاقصی، به دشمن صهيونيستي هشدار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه المنار، گروههای مقاومت فلسطینی درباره هتک حرمت مسجد الاقصی به دشمن اسرائیلی هشدار دادند.

فلسطینیان ساکن غزه همراه با گروههای مقاومت فلسطینی با برگزاری تجمع اعتراض آمیز و با در دست داشتن دست نوشته هایی در محکومیت اقدامات اشغالگران صهیونیست، در هتک حرمت مسجد الاقصی به دشمن اسرائیلی هشدار دادند.

گزارشگر المنار در نوار غزه با حضور در این تجمع گفت قدس و مسجد الاقصی برای فلسطینیان، فقط به عنوان مکانی برای عبادت نیست بلکه پایتخت کشور و بخشی از اعتقادات آنان است، کشوری که آنان در انتظار آن هستند. فلسطینیان بر همین اساس به هیچ وجه از دفاع از آن، هرچند با جان خود، دست نمی کشند.

شیخ نمر ابو عون، خطیب مسجد العمری در غزه گفت قدس چه بخش شرقی و چه بخش غربی آن به طور کامل همراه میراث و مقدسات اسلامی و مسیحی آن متعلق به فلسطین است و بر همین اساس ما از آن دست نخواهیم کشید و تا زمانی که آن را از لوث وجود صهیونیستها و قدمهای آلوده آنان رها نکنیم، از پا نمی نشینیم.

فؤاد الرازی اسیر فلسطینی که صهیونیستها او را از وارد شدن به قدس منع کرده اند، نیز گفت شهر مقدس قدس بخشی از اعتقادات هر انسان مسلمان است و ما جایی غیر از قدس را به عنوان وطن خود نمی شناسیم و قدس همچنان باید عربی و اسلامی باقی بماند.

گزارشگر گفت این در حالی است که اقدامات اخیر اسرائیلیها باعث نگرانی فلسطینیان شده است.

فلسطینیان نگرانند صهیونیستها بخشی از مسجد الاقصی را تصرف کنند و نشانه های مقدس اسلامی آن را تغییر دهند. همین نگرانی باعث شده است فلسطینیان از هر طریق ممکن از مسجد الاقصی دفاع کنند.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس هم در این تجمع گفت دست یازیدن به مسجد الاقصی، دست یازیدن به اعتقادات امت اسلامی است و بر همین اساس ما به رژیم صهیونیستی درباره تبعات ادامه تجاوز و جنایت در حق مسجد الاقصی هشدار می دهیم. ما به آن دسته از ملت فلسطین که نگهبان و مدافع مسجد الاقصی هستند، درود می فرستیم. ما از هموطنان فلسطینی میخواهیم که با همه وجود به دفاع از مسجد الاقصی بپردازند.

مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی هم گفت دشمن اشغالگر هرگز موفق نخواهد شد نشانه های هویت مسجد الاقصی را تغییر دهد و همانگونه که در نبرد درهای ورودی و در نبرد باب الرحمه و خان الاحمر و همه نبردها با ساکنان قدس شکست خوردند، در این نبرد نیز شکست خواهند خورد و ما از امت عربی و اسلامی می خواهیم که از مسجد الاقصی حمایت و دفاع کنند.

گزارشگر المنار گفت همزمان گردانهای مقاومت در غزه تاکید کردند که هرگز در برابر جنایات دولت اشغالگر در قدس سکوت نخواهند کرد. این گردانها بر آمادگی برای هرگونه اقدامی برای حمایت از مسجد الاقصی تاکید کردند.

ابو مجاهد عضو کمیته مقاومت مردمی در غزه گفت ما هرگز قدس را تنها نخواهیم گذاشت. جنایتکاران صهیونیست که محیط مسجد الاقصی را آلوده کرده اند، جز با مقاومت از جنایات خود دست بر نمی دارند، فقط با مقاومت و البته باید از همه ابزارهای مقاومت استفاده کرد تا در برابر دشمن صهیونیستی بایستیم.

گزارشگر المنار در پایان گفت اقدامات جنایتکارانه صهیونیستها در مسجد الاقصی خشم فلسطینیان را برانگیخته است، فلسطینیانی که این اقدامات را به ویژه در سایه سکوت بین المللی و عربی، بیش از هر زمان دیگری خطری بزرگ برای مسجد و پایتخت خود می دانند.

پربیننده ترین خبرها