یک خبر چند خط تحلیل؛

قطب نمای فلسطین مجددا تنظیم شد

قطب نمای فلسطین مجددا تنظیم شد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:13

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

  • مقاومت فلسطین امروز از "عملیات ارئیل" در کرانه باختری استقبال کرد و جهاد اسلامی آن را به معنای تنظیم مجدد مسیر حرکت فلسطینی ها معرفی کرد.

تحلیل:

  • با ناآرام شدن غزه طی چند روز اخیر برخی کوشیدند تا این باور را به افکار عمومی حقنه کنند که مردم فلسطین از مبارزات ضد اسرائیلی خسته و سرخورده شده و ترجیح داده اند اقتصاد و معیشت را بر آرمان فلسطین مقدم دارند. در مقابل این نگاه و البته تبلیغات متمرکز بر آن، عملیات ضد صهیونیستی امروز در کرانه باختری و کشته شدن 3 اسرائیلی و مجروح شدن تعدادی دیگر نشان داد اگرچه گلایه های مردم در خصوص مسائل معیشتی کاملا به حق است اما ریشه های این دست مسائل در ورای مرزهای غزه و فلسطین قرار دارد و آرمانخواهی فلسطینیان کما فی السابق پررنگ است.
  • بعد از شلیک دو موشک از غزه به سمت تل آویو در جمعه گذشته و متعاقب آن موشک باران غزه و با عنایت به اشتباه معرفی شدن این تبادل آتش ها از ناحیه هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برخی ترجیح دادند تا بر مقوله ای از جنس نزدیکی حماس و اسرائیل سخن بگویند این در حالی است که شلیک موشک ها خواه اشتباه خواه درست یک واقعیت را روشن کرد و آن اینکه موشک های مقاومت این روزها بیش از هر زمانی از قابلیت چالش آفرینی برای اسرائیل بهره مند شده اند و به راحتی مسیر غزه تا تل اویو را خواهند پیمود.
  • در حالی که اصابت موشک ها به تل آویو این پیام مهم را نیز در بر داشت که "گنبد آهنین" اسرائیلی کارآمدی ادعایی را ندارد عملیات امروز ارئیل حامل این پیام برای صهیونیست ها و به ویژه نتانیاهو بود که به هیچ وجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه بهره گیری از مقوله ای مهم به نام "بازی با مقاومت" را جهت پیروزی در انتخابات پیش رو نخواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها