داعش با انتشار ویدئویی به پایان خلافت خود اعتراف کرد

داعش با انتشار ویدئویی به پایان خلافت خود اعتراف کرد
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 16:24

با محدود شدن مرزهای حکومت خودخوانده ابوبکر البغدادی به کم‌تر از نیم کیلومتر مربع که از همه طرف‌ها هم در محاصره قرار دارد، گروهک داعش با انتشار ویدیویی تلویحاً پذیرفت حکومتش به پایان رسیده است.

العالم - سوریه

نیروهای دموکراتیک سوریه روز یکشنبه اعلام کردند که در بیست و چهار ساعت گذشته سی و هشت عضو داعش را به قتل رسانده‌اند که این موضوع نشانگر قریب الوقوع بودن پایان خلافت خودخوانده البغدادی است که با انتشار ویدیویی ضمن اعتراف به پایان داعش در پایان آن سروده‌ای آورده است که می‌گوید «همه چیز به پایان می‌رسد».

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (نیروهایی که اکثریت آنها کُرد بوده و از حمایت ائتلاف بین المللی برخوردارند)، اعلام کرد که عملیات الباغوز پایان پذیرفته یا در حکم پایان یافته است.

به گزارش وبگاه «المرصد السوری لحقوق الانسان» این نیروها در بیانیه‌ای تاکید کردند که درگیری‌های شدیدی در چندین محور جریان دارد و نیروهای آنها مواضع تروریست‌ها را با تسلیحات مختلف سبک و سنگین هدف گرفتند و تروریست ها هم از موشک های هدایت شونده به کار گرفتند اما نیروهای دموکراتیک سوریه شمار زیادی از آنها را کشتند.

در همین حال «فابریزیو کاربنی»، رئیس بخش خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: انتظار می‌رود قریب به بیست هزار عراقی در سوریه از جمله زنان و کودکانی که از آخرین منطقه داعش گریخته بودند ظرف چند هفته طی توافقی با بغداد به کشورشان بازگردند.

وی افزود: شمار زیادی عراقی در بین آنهایی که به اردوگاه الهول رسیدند حضور دارند، آمار رسمی وجود ندارد، اما ما از احتمال قریب به بیست هزار نفر از جمله زنان و کودکان صحبت می‌کنیم .

کاربنی در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد که دولت عراق از تمایل خود برای بازگشت این مردم سخن گفت و معلوم است که اوضاع با چالش‌هایی روبروست، این مردم تهدیدی امنیتی شمرده می‌شوند و باید پس از بررسی وضعیت آنها اجازه انتقال به خاک عراق پیدا کنند از همین رو چند هفته تا چند ماه کار آنها طول می‌کشد.

پربیننده ترین خبرها