خشم مردم مغرب از اقدام شبکه ی طرفدار صهیونیستها

خشم مردم مغرب از اقدام شبکه ی طرفدار صهیونیستها
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 21:13

پایگاه شبکه رسمی «رادیو میدی 1» در مغرب، خبر عملیات شهادت طلبانه جوان فلسطینی علیه نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در نزدیک منطقه فلسطینی «سلفیت» در کرانه باختری را حذف کرد.

العالم - مغرب

انتشار این خبر که با عنوان «یک فلسطینی در حمله «تروریستی» در کرانه باختری اشغال شده یک فلسطینی را به قتل رساند» منتشر شد، با واکنش و خشم کاربران مغربی در شبکه های اجتماعی روبرو شد.

کاربران در شبکه های اجتماعی مغرب «شبکه میدی ا» را عامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواندند و انتشار این خبر در پایگاه این شبکه را اشتباهی فجیع و غیرقابل قبول دانستند.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اقدام پایگاه شبکه میدی 1 در به کار بردن توصیف «تروریستی » برای عملیات شهادت طلبانه جوان فلسطینی تمجید کرد.

مسئولان پایگاه شبکه میدی 1 در مغرب پس از انتشار خبر ، آن را حذف کردند و به جای آن، خبری دیگر با عنوان « نیروهای اشغالگر اسرائیلی ، 10 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند» منتشر کردند.

درهمین ارتباط، مرکز نظارت بر مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در واکنش به انتشار خبر مذکور از سوی پایگاه شبکه یاد شده، از مرکز رسانه های سمعی - بصری (موسسه ای رسمی که بر تولیدات و برنامه های شبکه های رادیوییو تلویزیونی مغرب نظارت می کند) خواست فوراً وارد عمل شود.

مرکز یاد شده همچنین از پارلمان مغرب خواست که دولت این کشور را در ارتباط با حرکت رسانه های دولتی و نیمه دولتی مغرب در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازخواست کند.

مرکز یاد شده، اقدام شبکه میدی 1 را جنایت تروریستی خواند و آنرا در تمجید از اشغالگران خواند و اعلام کرد این شبکه حق ملت فلسطین را در مقابله با اشغالگران، نادیده گرفته است.

پربیننده ترین خبرها