دیدار یک هیأت از کنگره آمریکا با نخست‌وزیر عراق

دیدار یک هیأت از کنگره آمریکا با نخست‌وزیر عراق
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 13:10

یک هیأت از کنگره آمریکا به دیدار نخست وزیر عراق رفت و درباره مسائل و روابط دوجانبه بحث و رایزنی کرد.

العالم - عراق

یک هیأت از کنگره آمریکا شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) در بغداد به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق رفت.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از دفتر نخست وزیر عراق گزارش داد که آمریکا اعلام کرده است که تمایل دارد به همکاری خود با بغداد در حوزه‌های بازسازی، مسائل بشردوستانه و مبارزه با تروریسم ادامه دهد.

هیأت آمریکایی از سیاست درهای باز عراق مقابل همسایگان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و سفرهای دیپلماتیک به این کشور استقبال کرده است.

عبدالمهدی نیز بر اهمیت روابط بین عراق و آمریکا و تدام کمک به عراق برای مقابله با عناصر باقی مانده داعش و آموزش نیروهای عراقی تأکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین به اهمیت تحرکات عراق و استقبال از رؤسای جمهوری و مسئولان بلندپایه سایر کشورها اشاره کرد.

وی تصریح کرد که شیوه دولت این است که عراق نقطه تلاقی، صلح، تبادل منافع و ایجاد شبکه روابط اقتصادی باشد که امنیت و ثبات منطقه را تقویت می‌کند.

تماس تلفنی پنس با عبدالمهدی

در همین راستا، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان تماس تلفنی با عبدالمهدی بر حمایت از روابط فیما بین و تقویت آن به گونه‌ای که به سود منافع دو ملت باشد، تأکید شد.

پنس تصریح کرد که آمریکا به حمایت از اقدامات عراق برای نابودی عناصر داعش و برقراری ثبات در مناطق آزاد شده ادامه خواهد داد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا 23 بهمن ماه گذشته در بغداد با عبدالمهدی دیدار و درباره حضور نیروهای آمریکایی و مبارزه با داعش و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

عبدالمهدی به شاناهان گفت که بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها