نماینده دایم سوریه در ژنو:

شورای حقوق بشر بازیچه قدرتهای استعماری و متجاوز شده است

شورای حقوق بشر بازیچه قدرتهای استعماری و متجاوز شده است
شنبه 3 فروردين 1398 - 17:24

حسام الدین آلا در ژنو: سوریه تسلیم بازی های سیاسی نمی شود.

العالم - سوریه

به گزارش الاخباریه سوریه، نماینده دایم سوریه در دفتر سازمان ملل در شهر ژنو با اشاره به اینکه قدرت‌های استعماری و متجاوز از تریبون شورای حقوق بشر برای اجرای اهداف سیاسی خود بهره برداری می کنند؛ تاکید کرد: سوریه تسلیم اینگونه بازیهای سیاسی نخواهد شد و از حاکمیت بر جولان کوتاه نخواهد آمد.

حسام الدین آلا گفت: هدف قرار دادن سوریه با سیاسی کاری در شورای حقوق بشر سازمان ملل با نقشی که این شورا باید در حمایت از حقوق بشر ایفا کند ؛ تناقض دارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: با توجه به اقدامات خطرناک آمریکا ضد سوریه و تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن سیطره اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان سوریه، کشورهای غربی نیز با هدایت واشنگتن ادعاهایی حقوق بشری در چهلمین نشست شورای حقوق بشر مطرح می کنند. اقدامات کشورهای غربی تلاشی جدید برای محدود کردن مشروعیت بین المللی است که با اتخاذ تصمیمات ضد سوریه و حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیست و تروریسم ادامه می یابد.

حسام الدین آلا نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: پیش نویس قطعنامه مربوط به جولان تخلفات و نقضهای رژیم صهیونیستی را علیه ساکنان سوری جولان رصد می کند و بر باطل بودن تلاش ها جهت الحاق جولان سوریه به اسرائیل و اعطای ماهیت اسرائیلی به این منطقه تاکید دارد.

فرستاده دایم سوریه به سازمان ملل گفت: این مواضع در نهایت هیچگونه تغییری در واقعیت های آشکار ایجاد نمی کند. واقعیتهایی که اهالی جولان سوریه روزانه بر آن تاکید دارند مبنی بر اینکه منطقه اشغال شده جولان همواره عربی و سوری بوده است و باقی خواهد بود . این در حالی است که بند هفتم دستور کار این شورا تنها به یک دلیل ماهیت وجودی دارد که آن هم اشغالگری اسرائیل است و تا زمانی که این اشغالگری ادامه داشته باشد این بند نیز وجود خواهد داشت .

حسام الدین آلا تاکید کرد: سوریه تحریک کشورهای حامی تروریسم و شرکای جنایتهای تروریستی ضد مردم سوریه را نمی پذیرد و پیش نویس قطعنامه انگلیس را که در آن طرح انگلیس را مبنی بر نادیده گرفتن صلاحیت قضایی بین المللی نمی پذیرد .

وی افزود: اتخاذ تصمیمات سیاسی و جانبدارانه ضد سوریه در هر دوره از شورای حقوق بشر رویکردی غیر قابل قبول است که بیانگر نفاق سیاسی کسانی است که این تصمیمات را اتخاذ می کنند و با نقش این شورا در حمایت از حقوق بشر بر اساس اصل بی طرفانه در تناقض است.

خبرنگار الاخباریه سوریه افزود: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنها در کنار رژیم اشغالگر اسرائیل ایستاده است و تلاش می کند شرایط قانونی در منطقه اشغال شده جولان را تغییر دهد. در حالیکه مردم در سرتاسر جهان اقدامات صهیونیستها را محکوم می کنند اما کشورهای متجاوز از تریبون شورای حقوق بشر برای اجرای اهداف سیاسی خود ضد سوریه و گسترش تروریسم سوء استفاده می کنند.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها