چند روز پس از حادثه واژگونی قایق در رود دجله عراق؛

درخواست خانواده های قربانیان برای مجازات عاملان حادثه رود دجله

دوشنبه 5 فروردين 1398 - 19:05

با گذشت چند روز از فاجعه واژگونی قایق حامل شهروندان عراقی در رود دجله شهر موصل، جست و جو برای یافتن اجساد غرق و ناپدید شده در اطراف این رود همچنان ادامه دارد.

العالمعراق

فاجعه واژگونی قایق در رود دجله عراق تا کنون دست کم صد کشته برجای گذاشته است که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

تیم های امداد و نجات و پلیس دریایی و گروه های امدادی داوطلب به عملیات جست و جو برای یافتن اجساد ناپدیدشدگان که تعدادشان بیش از 50 نفر است ، ادامه می دهند.

«حیدر قاسم محمد» رئیس جمعیت هلال احمر موصل به خبرنگار العالم گفت حدود 26 جسد یافت شده که آن ها را به پزشکی قانونی تحویل دادیم و به 25 مجروح امدادرسانی شد و آن ها مورد حمایت روانی قرار گرفتند.

وی افزود که اجساد 17 کودک نیز پیدا و به پلیس امداد دریایی تحویل داده شد.

دهها تن از اعضا و پرسنل سازمان های انسان دوستانه و اتحادیه ها و احزاب سیاسی و دانشجویان دانشگاه ها به نشانه ابراز اندوه برای از دست رفتن ده ها تن از مردم بیگناه در این حادثه ، از صبح تا شب در محل حادثه حضور می یابند و خواهان بازخواست و مجازات عاملان و مقصران این حادثه هستند.

«عبدالستار حبو » استاد دانشگاه دراین باره گفت: خواهان مجازات عاملان این فاجعه هستیم، مسئولان نظارتی و مسئولان مدیریت جزیره و شورای استانداری باید پاسخگو باشند.

به دنبال وقوع این حادثه ، پارلمان عراق، با اتفاق نظر اعضا، به برکناری استاندار نینوا و معاونان وی رای داد و با پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و قرار دادن خانواده های قربانیان به عنوان خانواده شهید موافقت کرد و از کمیته مسئول پی گیری ابهامات واژگونی قایق خواست به فعالیت خود ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها