ادامه حملات صهیونیست ها به غزه با وجود اعلام آتش بس

سه شنبه 6 فروردين 1398 - 09:23

با وجود اینکه برخی گروه های فلسطینی، پیشتر از دستیابی به توافق آتش بس در باریکه غزه خبر داده بودند، جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل و تانک های مستقر در شرق غزه، بامداد امروز همچنان به حملات خود به برخی مواضع و مناطق در باریکه غزه ادامه دادند.

العالم فلسطین اشغالی

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در این عملیات که از شب گذشته آغاز شد، از جنگنده های اف 16 استفاده کرد و دراین حملات، برخی مواضع از جمله دفتر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شرکت بیمه الملتزم و دفتر امنیت داخلی در منطقه القصر الحاکم و منزلی در منطقه الشجاعیه غزه هدف قرار گرفت.

همچنین بندر خان‌یونس و مرکز وابسته به مقاومت و اراضی کشاورزی و مناطق دیگر هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل نیز با چند راکت، اراضی کشاورزی و مراکز نظارتی مقاومت و اراضی واقع در شمال بیت لاهیا هدف قرار داد.

مسجد عمر بن عبدالعزیز در شمال باریکه غزه نیز بر اثر حمله به مرکزی متعلق به مقاومت در نزدیک مسجد دچار حریق شد و متحمل خسارت سنگین شد.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه از زخمی شدن هفت شهروند فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل به این منطقه خبر داد.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به حملات اسرائیل، چندین منطقه در اطراف غزه از جمله کرم شالوم، كيسوفيم، مفلاسيم، سديروت، علوميم ناحل عوز، نيفوت، صوفا، و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دادند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: عملکرد یکپارچه مقاومت در مقابله با حملات علیه غزه بار دیگر نشان می دهد که وحدت فلسطینی ها، یکی از عوامل مقاومت ملت فلسطین و پیروزی مقاومت است.

در پی پایبند نبودن ارتش اسرائیل به آتش بس، «ابومجاهد»، سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین گفت: اظهارات ضد و نقیض مقامات سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل نشان می دهد که این رژیم به دنبال بر هم زدن اوضاع است و مقاومت با همه شاخه های خود برای بدترین احتمالات آماده است و درصورت پایبند بودن طرف اسرائیلی به آتش بس، به آتش بس پایبند خواهد بود.

برخی منابع در اتاق عملیات مشترک اعلام کردند همه تلاش ها تاکنون برای برقراری آتش بس در باریکه غزه با شکست مواجه شده است و ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به حملات خود ادامه خواهد داد و تصمیم اتاق عملیات مشترک نیز پاسخ به حملات طرف مقابل است.

«مصعب البريم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در غزه گفت تلاش های مصر برای برقراری آتش بس متوقف نشده است و تماس ها با همه طرف ها برای متشنج تر نشدن اوضاع میدانی در باریکه غزه ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها