آخرین وضعیت راه های کشور؛ امروز 6 فروردین

آخرین وضعیت راه های کشور؛ امروز 6 فروردین
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 10:19

بارش برف و باران، باعث ایجاد ترافیک، لغزندگی و مسدود شدن برخی از جاده‌های کشور شد.

العالم - ایران

12:28

محور دره شهر- پلدختر مسدود شد

رئیس پلیس‌راه استان لرستان گفت: محور دره شهر- پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

سرهنگ مرتضی چغلوند از انسداد محور دره شهر- پلدختر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به‌شدت بارش‌ها در استان برخی مناطق در معرض خطر قرارگرفته است.

وی افزود: پل گاومیشان در مسیر دره شهر- پلدختر به علت احتمال ریزش و ایجاد خطر برای تردد وسایل نقلیه از بامداد امروز تا اطلاع بعدی مسدود شد.

رئیس پلیس‌راه استان لرستان بابیان اینکه وضعیت جاده‌های لرستان مناسب نیست عنوان کرد: از هم‌وطنان تقاضا داریم از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

12:20

تمام راه‌های ارتباطی با شهر معمولان قطع شد

بخشدار معمولان گفت: تمام راه‌های ارتباطی با شهر معمولان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان قطع شده است.

سید حبیب‌الله موسوی در پل‌دختر اظهار داشت: به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی برای انتقال سه مریض اورژانسی در شهر معمولان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه کشکان خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی، باغات، واحدهای مسکونی، پل‌ها، ابنیه و جاده‌های مواصلاتی شهر معمولان وارد کرده است.

بخشدار معمولان گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان بر اثر سیلاب از صبح روز دوشنبه تاکنون قطع است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان ۵۰ روستای بخش معمولان که راه‌ها و پل‌های ارتباطی آن‌ها قطع شده و ساکنان منازلی در شهر و روستاهای این بخش زیر آب رفته نیاز مبرم به آرد، سبد غذایی، چادر و پتو دارند.

موسوی اولویت اول امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهر معمولان را راه ارتباطی آنان دانست و خاطرنشان کرد: تأمین آب آشامیدنی و مایحتاج عمومی و سبد غذایی از جمله نیازمندی‌های مردم سیل‌زده است.

12:10

مسیر طرقبه به جاغرق مسدود شد

بارندگی‌های خراسان رضوی از روز گذشته در عمده شهرستان‌های این استان آغاز شده و هم اکنون بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی تحت تاثیر بارندگی هستند.

جاده‌های استان در حال حاضر لغزنده هستند و تردد در این مسیرها باید با رعایت نکات ایمنی صورت بگیرد؛ بارندگی‌ها سبب شده تا سه روستا در بخش سرولایت نیشابور با هدف اقدامات پیشگیرانه تخلیه شود و از سوی دیگر دو محور نیز در استان مسدود شده است.

بارندگی‌ها سبب شده تا جاده طرقبه به سمت جاغرق مسدود شود.

همچنین افزایش میزان بارندگی‌ها سبب شده تا رودخانه فصلی روستای بسک از توابع بخش بایگ تربت حیدریه نیز سیلابی شود.

در جوین سبزوار نیز با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان تلاش‌ها برای مهار سیلاب بالای کارخانه قند شهرستان ادامه دارد.

رودخانه گلستان طرقبه نیز بر اثر شدت بارندگی‌ها بالا آمده اما خوشبختانه وضعیت در این بخش نیز تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد. در سطح تمامی شهرستان‌ های خراسان رضوی نیز تمهیدات لازم به ویژه در مناطق گردشگری اندیشیده شده است.

11:50

چهار محور مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری مسدود شد

سرپرست پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: چهار محور پل سودجان، دهنو، هفشجان به طاقانک و گردنه چری در استان مسدود هستند.

غلامعلی نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: با صلاحدید فرماندار شهرستان شهرکرد پل سودجان در مسیر رودخانه زاینده‌رود به دلیل افزایش ارتفاع آب که تا تاج این پل هم بالا آمده است مسدود اعلام شد.

سرپرست پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین به دلیل بارندگی‌های شدید روز گذشته محور دهنو در شهرستان بروجن نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی ادامه داد: شب گذشته محور هفشجان به طاقانک نیز به دلیل شدت بارش‌ها مسدود اعلام شد.

نوربخش عنوان کرد: گردنه چری همچنان مسدود است اما طی روزهای گذشته هیچ‌گونه تصادفی در محورهای چهارمحال و بختیاری رخ نداده است.

11:35

مه گرفتگی در 8 استان و انسداد در 3 جاده اصلی کشور

معاون عملیات پلیس راه کشور اعلام کرد: هم اکنون در 8 استان کشور مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.

سرهنگ حسن خسروجردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، کردستان و اصفهان (ارتفاعات)، فارس( شیراز-کازرون) و قزوین(قزوین-رشت) مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان در صورت تردد در این جاده ها حتما از مه شکن استفاده کرده و فاصله جانبی با خودروی جلویی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورتی که امکان دارد سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.

وی اضافه کرد: همچنان سه محور اصلی در کشور از جمله هراز، شاهرود به آزاد شهر به دلیل بارش باران و ریزش کوه و محور کوهرنگ به مسجد سلیمان در چهارمحال و بختیاری به دلیل بارش برف مسدود است. همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی هموطنان تا اطلاع ثانوی ازسفر به استان های خوزستان، بوشهر، لرستان، شرق کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، البرز، تهران و جنوب قم به دلیل بروزسیلاب خودداری کنند.

وی همچنین از هموطنان خواست قبل ازسفر از طریق سامانه 141 و راهور 120 در جریان وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند و در حین رانندگی با سرعت مطمئنه بویژه در جاده های لغزنده رانندگی کنند.

خسروجردی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد و گفت: هموطنان از اسکان در اطراف رودخانه ها پرهیزکنند و سفرهای خود را با توجه به وضعیت جوی استان ها به تاخیر بیندازند.

وی با اشاره به وضعیت جوی وترافیکی گفت: هم اکنون در استان های همدان(اکثر جاده ها)، گیلان و اردبیل(اسالم-خلخال و آستارا-اردبیل )،مرکزی( اراک-توره)، اصفهان( داران-الیگودرز و میمه – دلیجان)، لرستان( بروجرد-اراک، الشتر-هرسین و الیگودرز- اصفهان) و کردستان ( دهگلان-قروه) بارش برف گزار شده است هموطنان در صورت تردد در این مسیرها حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند و مواد غذایی کافی به همراه داشته و باک بنزین آن ها پر باشد.

سرهنگ خسروجردی گفت: هم اکنون در استان های سمنان، همدان، لرستان، مرکزی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کردستان و یزد (اکثر جاده ها) بارش باران گزارش شده است و ترافیک در سطح جاده ها روان است.

11:03

سیلاب راه ارتباطی 53 روستای شهرستان کوهرنگ را قطع کرد

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: سیل خسارت بسیاری در بخش بازفت برجای گذاشته و هم اینک راه ارتباطی 53 روستای این منطقه با مرکز این شهرستان قطع است.

مرتضی زمانپور روز سه شنبه با اشاره به آخرین وضعیت سیل در این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشته اما خسارت بسیاری بر زیرساخت ها، خانه های روستایی، شیلات و مزارع کشاورزی وارد کرده است.

شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.

10:10

مسیر برگشت راه اهرم - فراشبند بسته شد

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: مسیر برگشت جاده اهرم - فراشبند در محدوده این استان از ساعت 6:30 صبح امروز به علت ریزش کوه بسته شد.

جابر پاپری روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مسیر برگشت این جاده در کیلومتر هشت بسته شده اما مسیر رفت باز است و رفت و آمد با احتیاط در آن جریان دارد.

وی بیان کرد: نیروهای راهداری شهرستان تنگستان در تلاش هستند که مسیر را بازگشایی کنند و پیش بینی شده این مهم تا پیش از ظهر امروز محقق شود.

پاپری اظهار داشت: مابقی راه های استان بوشهر باز است و ترافیک در آنها بصورت روان در جریان است.
وی یادآور شد: همه محورهای استان بوشهر به علت بارندگی لغزنده است و رانندگان در شرایط بارندگی باید با رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه و استفاده از کمربند ایمنی از تلفن همراه هنگام رانندگی استفاده نکنند.

پاپری اظهار داشت: پلیس در همه جاده های استان بوشهر برای کمک به مسافران در آماده باش کامل به سر می برد.

شهر اهرم مرکز شهرستنان تنگستان استان بوشهر و فراشبند از توابع استان فارس است.

در حال تکمیل ...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها