بوسیدن دست پاپ؛ جدیدترین عامل جنگ فرهنگی در میان کاتولیک‌ها

بوسیدن دست پاپ؛ جدیدترین عامل جنگ فرهنگی در میان کاتولیک‌ها
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 09:58

پاپ فرانسیس روز دوشنبه ۲۵ مارس (5 فروردین) در بازدید از یک زیارتگاه کاتولیک‌ها در شهر لورته در ایتالیا بارها کوشید از بوسیدن دستش توسط مردم جلوگیری کند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، رهبر کاتولیک‌های جهان در زمان ملاقات با مردم و زائرانی که برای بوسیدن انگشتر دست راست وی در صفی طولانی ایستاده بودند، چندین‌بار برای ممانعت از این کار دست خود را عقب کشید.

تصاویر منتشر شده از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی از یک سو با استقبال مواجه شد و از سوی دیگر باعث ایجاد بحث‌های بسیاری از طرف کاتولیک‌های محافظه‌کار شد.

«LifeSiteNews»، یک وب‌سایت محافظه کار کاتولیک در مقاله‌ای ضمن انتقاد از این موضوع با اشاره به تاریخ طولانی حلقه‌های متعلق به پاپ‌های پیشین و اهمیت آن‌ها، این حرکت پاپ فرانسیس را نگران‌کننده خواند.

برخی دیگر از خبرنگاران در حوزه واتیکان نیز می‌گویند حتی پاپ بندیکت و پاپ ژان پل که هر دو از رهبران محافظه‌کار کاتولیک‌ها بودند با وجود اینکه علاقه‌ای به بوسیده شدن دست و انگشترشان به وسیله مردم نداشتند، به دلیل حضور گسترده زائران و صف طولانی آن‌ها مانع انجام این امر نمی‌شدند.

واتیکان به این نکته که چرا پاپ تا این حد بر بوسیده نشدن دستش به وسیله زائران اصرار داشت، اشاره نکرده است. یک دستیار نزدیک پاپ که به شرط محفوظ ماندن نامش سخن می‌گفت در این خصوص اظهار داشت: «او گاهی این رفتار را دوست دارد و گاهی هم نه. قضیه واقعاً به همین سادگی است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها