مخالفان سعودی: حکومت عربستان رو به زوال می رود

مخالفان سعودی: حکومت عربستان رو به زوال می رود
جمعه 9 فروردين 1398 - 15:31

سه تن از فعالان سعودی ضمن اعلام مخالفت با حکومت عربستان و سیاست های محمد بن سلمان، اعلام کردند که از هر گونه تلاش برای نجات کشور از خطرات این حکومت حمایت می کنند.

العالم - عربستان سعودی

این سه مخالف به نام های سلطان العجمی، فارس الیامی و جابر المری با صدور بیانیه مشترک اعلام کردند: وقتی که محمد بن سلمان به عنوان ولی عهد منصوب شد امیدوار شدیم که ما هم مثل بقیه ملت ها شاهد اصلاحات سیاسی و توسعه اقتصادی و حقوقی و ریشه کن کردن فساد خواهیم بود اما ناامید و سرخورده شدیم.

در این بیانیه که توسط "مرزوق العتیبی"، روزنامه نگار معارض سعودی منتشر شده آمده است: کار ما به دست یک آدم احمق نادان و ماجراجوی و دیوانه افتاده است که هر کاری دلش بخواهد می کند حکومت سعودی رو به زوال و ملت رو به آوارگی گذاشته اند.

آنها در این بیانیه تأکید کرده اند که برای خلاص شدن از شر محمد بن سلمان به مخالفان حکومت در خارج پیوسته اند.

آمارهای کمیساریای عالی پناهندگان نشان می دهد که تعداد سعودی هایی که در سال 2017 درخواست پناهندگی کرده اند در مقایسه با سال 2012، 318% افزایش یافته است.

در آمارهای کمیساریای عالی پناهندگان وابسته به سازمان ملل، تعداد سعودی هایی که در سال 2017 درخواست پناهندگی کرده اند حدود 815 نفر است در حالی که این آمار در سال 2012، کمتر از 200 نفر بوده است.

مجله آمریکایی نیویورکر نیز در گزارشی که در ژانویه گذشته منتشر کرده است به بررسی تلاش های بن سلمان برای ساکت کردن صدای منتقدان پرداخته است. در این گزارش آمده است که بن سلمان با توسل به تهدید و ارعاب حتی علیه کسانی که دیدگاه های سیاسی قوی نداشته اند، سعی کرده است صدای هزاران سعودی خفه کند.

پربیننده ترین خبرها