فرماندهان عراقی اعلام کردند؛

مرز عراق با سوریه امن و تحت کنترل است

مرز عراق با سوریه امن و تحت کنترل است
جمعه 9 فروردين 1398 - 15:11

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند بر خلاف شایعات مطرح، وضعیت در مرز با سوریه مطمئن و امن است و «جای نگرانی نیست».

العالم _ عراق

فرماندهان و مسئولان عراقی اعلام کردند که وضعیت مرز این کشور با سوریه کاملا تحت کنترل و امن است و خطری آن را تهدید نمی‌کند.

«محمد ابراهیم» رئیس کمیته امنیتی استانداری نینوی (در شمال عراق) روز پنجشنبه اعلام کرد که «وضعیت امنیتی در استان، بخصوص در منطقه مرزی با سوریه، باثبات است».

به گزارش شبکه «العهد» عراق، ابراهیم گفت: وضعیت امنیتی در نینوی باثبات است بخصوص بعد از تلاش‌های الحشد الشعبی و نیروهای اطلاعاتی در کنترل بر نقاط تجمع عناصر تروریستی در شماری از شهرها. مردم در حال همکاری با نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی هستند.

این مقام امنیتی عراقی افزود که «شایعات وجود خطر در نزدیکی مرز عراق با سوریه نادرست است. وضعیت امن و مطمئن است و جای نگرانی وجود ندارد».

استان نینوی به مرکزیت موصل در شمال عراق، شاهد تحرکات سیاسی و امنیتی زیادی است. جمعه گذشته عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل گروه بحران در این استان را داد تا به امور آن رسیدگی شود.

در همین ارتباط، سرتیپ ستاد «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات استان الانبار (در غرب عراق) اعلام کرد که مرز عراق با سوریه کاملا امن است و هیچ اتفاق ضدامنیتی گزارش نشده است.

الفلاحی با تمجید از عملکرد نیروهای نظامی عراق در تأمین امنیت مناطق آزادشده از گروه‌های تروریستی، اعلام کرد «مرز عراق کاملا امن است و به لطف استقرار امنیتی دستگاه‌های ذی‌ربط، همزمان با اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مناطق صحرایی برای تعقیب عناصر خاموش تروریستی، هیچ حادثه امنیتی رخ نداده است».

به گزارش رسانه‌های عراقی، این فرمانده عراقی توضیح داد که نیروهای امنیتی به منطقه «وادی حوران» رفته‌اند تا امنیت مناطق صحرایی را در مقابل «هسته‌های گروه جنایتکار» داعش تأمین کنند. همچنین هواپیماهای ارتش نیز مقرهای آنان را بمباران کرده‌اند و هر حرکتی برای نفوذ از سوریه به خاک عراق رصد می‌شود.

نیروهای امنیتی عراق شامل ارتش و الحشد الشعبی و نیروهای دیگر، نُهم دسامبر سال ۲۰۱۷ (هجدهم آذرماه ۱۳۹۶) موفق شدند به طور کامل مرز عراق با سوریه را تحت کنترل خود در آورند و عناصر داعش را به عقب برانند. گروه الحشد الشعبی ۹ دسامبر ۲۰۱۷ - ۱۸ آذر ۹۶ از تسلط کامل نیروهای عراقی بر مرز مشترک با سوریه خبر داد و اعلام کرد که پس از موفقیت عملیات نظامی در منطقه الجزیره و البادیه، نیروهای عراقی موفق شدند بر مرز با سوریه مسلط شوند.

پربیننده ترین خبرها