هوای جاده ها برفی و بارانی می شود/ ورود سامانه جدید بارشی به کشور از امروز

هوای جاده ها برفی و بارانی می شود/ ورود سامانه جدید بارشی به کشور از امروز
شنبه 10 فروردين 1398 - 11:41

بر اساس اعلام هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی به کشور طی امروز (شنبه)، بارش شدید باران، آبگرفتگی و احتمالا سیلاب در راه خواهد بود.

العالم ـ ایران ـ علمی

بنابر این گزارش، سامانه بارشی که از امروز وارد کشور می شود، فردا و پس‌فردا موجب بارش شدید باران، آبگرفتگی و احتمالا سیلاب در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، گلستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی و شرقی می‌شود.

با توجه به هشدارهای هواشناسی، مسئولان در استان‌های مختلف به ویژه در غرب و جنوب غرب کشور تدابیر لازم را برای مهار و هدایت سیلاب‌ها اتخاذ کرده‌اند.

در همین خصوص وزیر نیرو به نقل از گزارش های سازمان هواشناسی گفته در روزهای آینده سدهای خوزستان حدود 3 میلیارد متر مکعب، آب ورودی خواهند داشت که حدود دو میلیارد متر مکعب بیشتر از ظرفیت خالی آنهاست که به نحوه مناسب تخلیه خواهد شد.

تمام جاده‌های کشور از امروز درگیر برف و باران می‌‌شود

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تمام جاده های کشور به جز محورهای استان سیستان و بلوچستان، از امروز (شنبه) تا دوشنبه درگیر باران و برف می‌شوند، گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود موج جدید بارشی به کشور، روزهای 11 و 12 فروردین روزهای مناسبی برای سفر به‌ویژه به‌سمت استانهای جنوبی، غربی و جنوب غربی نیست.

سرهنگ نادر رحمانی هشدار داد، احتمال گرفتار شدن رانندگان در محورها به‌دلایلی چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها