در سالروز راهپیمایی بزرگ بازگشت؛

معترضان به جنایت های رژیم صهیونیستی در لندن تظاهرات کردند

معترضان به جنایت های رژیم صهیونیستی در لندن تظاهرات کردند
شنبه 10 فروردين 1398 - 19:13

صدها تن از مسلمانان، فعالان گروه‌های مدنی، حقوق بشری و معترضان به جنایت های رژیم صهیونیستی روز شنبه به مناسبت اولین سالروز برگزاری راهپیمایی های بزرگ بازگشت و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، در لندن تظاهرات کردند.

العالم - اروپا

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن برگزار شد، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بویژه حملات اخیر تل‌آویو در نوار غزه سر دادند.

معترضین همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون «اسراییل نژادپرست است»، «فلسطین را آزاد کنید»، «حمایت تسلیحاتی از اسرائیل را متوقف کنید» و «عدالت را برقرار و از فلسطین حمایت کنید» نوشته‌شده بود.

در این تظاهرات شماری از رهبران تشکل‌های صنفی، فعالان ضد جنگ و یهودی های ضد صهیونیست با ایراد سخنانی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. آن‌ها همچنین نسبت به بالا گرفتن درگیری‌ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرده و بر لزوم برقراری سریع آتش‌بس در این منطقه تأکید کردند .

هم‌زمان تعداد اندکی از طرفداران رژیم اشغال گر قدس تجمع کوچکی را برگزار کرده که مانند همیشه پس از سردادن چند شعار میدان را به حضور پرجمعیت هواداران فلسطین واگذار کردند.

درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بویژه در نوار غزه در ماه‌های اخیر بالاگرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته از حمله به مواضع جنبش مقاومت حماس در غزه خبر داد و اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی به دو پست دیده‌بانی حماس در جنوب غزه حمله کردند.

نیروهای اشغالگر قدس مرتباً نوار غزه را بمباران می‌کنند و در این حملات که همیشه با نقض قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد، معمولاً غیرنظامیان کشته یا زخمی می‌شوند.

«استیون بل» عضو ارشد کارزار ائتلاف توقف جنگ به گفت: بمباران‌های اخیر در غزه، تازه‌ترین نمونه از مجازت هایی است که مردم فلسطین متحمل می‌شوند. از سویی دونالد ترامپ بخشی از سرزمین سوریه را به بنیامین نتانیاهو هدیه داده که مجموع این مسائل اسرائیل را گستاخ‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: اینک بیش از گذشته به حمایت بین‌المللی از فلسطین نیاز است و در اولین سالروز راهپیمایی بزرگ بازگشت ما خواستار پایان محاصره غزه و حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن خود هستیم.

تظاهرات امروز در لندن، از سوی شماری از نهادهای حقوق بشری و طرفدار فلسطین همچون «ائتلاف توقف جنگ»، «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی» و «مجمع فلسطینیان انگلیس» سازمان‌دهی شد.

موسسه « دوستان الاقصی » دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: همچنان که اسرائیل به نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر ادامه می‌دهد، جامعه جهانی وظیفه دارد تا از این رژیم غاصب حساب بکشد و برای پایان دادن به سرکوب مردم فلسطین تلاش کند.

این بیانیه می‌افزاید: مردم فلسطین دست از مقاومت برنداشته و ما هم وظیفه‌داریم تا از حق موجودیت، مقاومت و بازگشت آن‌ها دفاع کنیم.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد. بر اساس آمار وزارت بهداشت نوار غزه، تاکنون بیش از 270 نفر در این راهپیمایی‌ها شهید و بیش از 25 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها