آلمان 10 نفر را به اتهام توطئه برای انجام حملات بازداشت کرد

آلمان 10 نفر را به اتهام توطئه برای انجام حملات بازداشت کرد
شنبه 10 فروردين 1398 - 22:01

پلیس آلمان روز شنبه 10 نفر را به ظن برنامه ریزی برای انجام حملات بزرگ در این کشور، بازداشت و مقادیری سلاح و مواد منفجره از آنها کشف کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، یکی از این 10 نفر، تابعیت تاجیکستانی دارد، اما مقام های آلمانی توضیحات اندکی در مورد هویت دیگر مظنونان بازداشتی ارائه داده اند.

رسانه های محلی آلمان با اعلام اینکه این افراد از همفکران گروه تروریستی داعش هستند، به نقل از دادستان های این کشور گزارش دادند که مظنونان به اتهام توطئه برای ارتکاب جنایتی جدی و مخاطره آمیز، بازداشت شدند.

آلمان در سال های اخیر صحنه چند حمله تروریستی بوده است که یکی از این حملات، در سال 2016 در بازار کریسمس برلین روی داد و 12 کشته برجا گذاشت.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سال 2015 سیاست های درهای باز به روی مهاجران را به اجرا گذاشت؛ سیاستی که از محبوبیت وی در آلمان کاست و به شکست این سیاستمدار در انتخابات های منطقه ای منجر شد. مرکل سرانجام تصمیم گرفت از رهبری حزب دمکرات مسیحی آلمان کناره گیری کند.

بیش از یک میلیون پناهجو در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شدند که اکثرشان مهاجرانی بودند که از درگیری و خشونت در سوریه، عراق و افغانستان گریخته بودند. از آن زمان به بعد، ورود مهاجران به آلمان کاهش قابل توجهی داشته است.

در این میان، «آنه گرت کرامپ کارن باور» رهبر جدید حزب دمکرات مسیحی آلمان با اشاره به طرح تغییر سیاست های مهاجرتی این حزب، احتمال داد که ممکن است از رویکرد لیبرالیستی مرکل عدول کند.

کارن باور از تصمیم خود برای تشکیل کارگروهی در مورد مهاجرت و امنیت متشکل از کارشناسان و منتقدان سیاست های مهاجرتی و پناهندگی خبر داد تا در این زمینه تبادل نظر شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها