مذاکرات نفتی ایران و روسیه آغاز شد

مذاکرات نفتی ایران و روسیه آغاز شد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 18:01

مذاکرات وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و انرژی روسیه عصر امروز (دوشنبه) در ساختمان وزارت انرژی روسیه با محوریت بررسی آینده بازار نفت در جهان آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان که به همراه مهدی سنایی با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دیدار کرده است، پیش از آغاز مذاکرات اعلام کرد که روسیه یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت در دنیا است و ما در شرایطی هستیم که لازم دیدیم با دوستان روسی خود در مورد بازار نفت مشورت و تبادل نظر کنیم.
زنگنه ادامه داد: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا در وضعیت شکننده ای قرار دارد بنابراین تولید کنندگان نفت باید مراقب باشند تا مشکلی در وضعیت بازار ایجاد نشود به خصوص با اقداماتی که آمریکا علیه تولید کنندگان بزرگ نفت به راه انداخته است.
وزیر نفت ادامه داد: آمریکا در حال حاضر به صورت مرتب در حال تحریم کردن تولید کنندگان بزرگ نفت دنیا است و روس ها را نیز از نظر توسعه ای در بازار نفت تحریم کرده است.
وی با اشاره به تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، اظهار داشت: سایر کشورها از جمله لیبی و نیجریه نیز به دلیل اقدامات آمریکا با مشکلاتی روبرو شده اند، بنابراین بخشی از مذاکرات ما در دیدار امروز به بررسی بازار نفت اختصاص خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، زنگنه در ادامه به همکاری های نفتی ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص توسعه میدان های نفتی مذاکراتی خواهیم داشت ضمن اینکه روس ها از گذشته علاقه مند به همکاری در حوزه نفتی با ایران بوده اند.
وی گفت: امروز به همراه من مسئولان وزارت کشاورزی ایران نیز به روسیه آمده اند و قطعا گفت وگوهای نیز در خصوص همکاری های بازرگانی در چارجوب توافقات سران دو کشور برای تبادل کالا خواهیم داشت.

پربیننده ترین خبرها