سیل اخیر 1600 میلیارد تومان به راههای کشور خسارت زد

سیل اخیر 1600 میلیارد تومان به راههای کشور خسارت زد
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 19:03

مدیرکل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: در بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب، نزدیک به 11 هزار کیلومتر از راه‌های کشور با درصدهای مختلف تخریب شده‌اند که مجموع خسارتی که تاکنون تخمین زده شده، 1600 میلیارد تومان است.

العالم - ایران

«شعبانعلی خاوری» روز سه شنبه از تخریب 400 پل و آسیب به 5 هزار دستگاه پل، 11 هزار کیلومتر راه در بارندگی‌ نوروزی و سیلاب‌ خبر داد و گفت: احتمال افزایش خسارت راه‌ها تا دو هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب به ابنیه فنی و راه‌ها در بیشتر استان‌ها همه گیر بوده، گفت: برخی استان‌ها آسیب بیشتری دیده‌اند؛ آسیب در استان‌های لرستان و گلستان بسیار زیاد و در استان‌های مازندران، خوزستان و خراسان شمالی قابل توجه بوده است.

خاوری با اشاره به وجود 370 هزار پل و انواع آب رو در کشور گفت: در بارندگی‌های نوروزی امسال، 400 دستگاه از انواع پل‌ها در راه‌های روستایی تخریب شده و 5 هزار دستگاه پل نیز آ‌سیب جدی دیده است.

وی افزود: در آذربایجان غربی 139 دستگاه، در اصفهان 173 دستگاه، در ایلام 395 دستگاه، در خراسان جنوبی 974 دستگاه، در خراسان شمالی 378 دستگاه، در خوزستان 246 دستگاه، در کهگیلویه و بویر احمد 350 دستگاه و در گلستان 373 دستگاه پل آسیب دیده‌اند. در لرستان نیز با توجه به این که هنوز آب فروکش نکرده، آمار جمع آوری نشده است.

مدیر کل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که پس از فروکش کردن آب، امکان محاسبه دقیق آمار خسارت وجود خواهد داشت، گفت: میزان کل خسارت وارده ممکن است تا 2000 میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: لازم است دولت منابع قابل توجهی را به بازسازی راه‌های و ابنیه آسیب دیده اختصاص دهد تا سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بتواند تخریب‌ها را با کیفیت بالا و سرعت مطلوب بازسازی کند.

خاوری با اشاره به فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای مواجهه با بحران ناشی از بارش برف و باران گفت: از 25 اسفند که بارش برف و باران آغاز شده، 14 هزار راهدار با 10 هزار دستگاه ماشین‌ آلات راهداری در سطح جاده‌ها مستقر و به صورت شبانه روزی به بازگشایی مسیرهای مسدود شده مشغول هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها