دیوار کشی دولت ترامپ در مرز مکزیک/ تشویق واشنگتن به شکستن موانع مرزی در ونزوئلا

دیوار کشی دولت ترامپ در مرز مکزیک/ تشویق واشنگتن به شکستن موانع مرزی در ونزوئلا
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 09:41

مشاور امنیت ملی ترامپ در حالی که رئیس جمهوری آمریکا برای کشیدن دیوار و حصار بر روی مردم مکزیک، دولت را تعطیل و شرایط فوق العاده اعلام می کند، مردم ونزوئلا را به شکستن موانع مرزی در این کشور تشویق کرده است.

العالم ـ آمریکا

جان بولتون شامگاه سه شنبه با انتشار تصاویری از مردمی که از مرز کلمبیا با در دست داشتن آنچه که او کمک های بشردوستانه نامید، افزود: مردم ونزوئلا با شکستن موانع مادورو، حرکت کمک های بشردوستانه را از کلمبیا در سراسر مرز آغاز کرده اند.
وی ادامه داد این یکی دیگر از پیروزی های مهم آنچه که او رئیس جمهوری موقت گوایدو نامید، است.
خوان گوایدو رئیس پارلمان ونزوئلا با فراخواندن مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به خیابان، خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید.
این اقدام که با هماهنگی کاخ سفید انجام شده بود، مورد حمایت سریع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت و تحریم های جدیدی را علیه دولت قانونی این کشور وضع کرد.
واشنگتن با نادیده گرفتن تمامیت ارضی و حاکمیت دولت ونزوئلا، در حالی که میلیاردها دلار از دارایی های این کشور را مسدود کرده است، به ارسال کالاهایی تحت عنوان کمک های انسان دوستانه برای ونزوئلا از طریق کلمبیا مبادرت کرده است.
این مساله با مخالفت دولت ونزوئلا روبرو شد اما آمریکا کوشید با سیاسی کردن مساله کمک های انسان دوستانه، فشار تبلیغاتی و بین المللی را علیه مادورو افزایش دهد.

پربیننده ترین خبرها