حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت جدید آستان قدس رضوی را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت جدید آستان قدس رضوی را بیشتر بشناسیم
پنج‌شنبه 15 فروردين 1398 - 17:08

طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام احمد مروی به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

العالم

احمد مروی فروردین 1337 هجری شمسی در مشهد متولد، از سال‌های 52 و 53 به واسطه برادر و پدرش با مقام معظم رهبری آشنا شد و قبل از انقلاب هم، از دوره تقریباً نوجوانی در سخنرانی‌های رهبر انقلاب در مسجد امام حسن(ع)، مسجد کرامت و جلساتی که در منزل‌شان داشتند، خدمت‌شان می‌رسید.

وی پس از گذراندن دروس ابتدایی در مدرسه عسگریه، وارد حوزه علمیه مشهد شد و بخشی از دروس مقدمات را در مدرسه علمیه نواب و مدرسه علمیه آیت‌الله میلانی خواند، بعد از آن جهت ادامه تحصیلات حوزوی به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی (مدرسه خان) مشغول به تحصیل شد.

مروی قبل از انقلاب در واقعه 17 خرداد سال 1354 در مدرسه فیضیه قم، طی حمله ساواک به آنجا، به همراه تعداد زیادی از طلاب دستگیر و پس از ضرب و شتم، ابتدا در شهربانی قم و سپس به تهران منتقل و در زندان اوین بازداشت شد.

تولیت جدید آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب برای کمک در کار فرهنگی به برادر خود که نماینده حضرت امام خمینی(ره) در مسجد سلیمان و بهبهان بود به آنجا رفت و از سال 1358 پس از انتصاب آیت‌الله شهید قدوسی در دادستانی کل انقلاب توسط امام خمینی(ره) به عنوان مسؤول دفتر وی وارد دادستانی شد و پس از مدتی به عنوان معاون سیاسی دادستانی کل انقلاب تا سال 64 در آنجا مشغول به خدمت بود.

وی سال 64 برای ادامه تحصیل به قم بازگشت و درس خارج را در محضر اساتیدی چون آیت‌الله منتظری، آیت‌الله شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله وحید خراسانی گذراند و هم‌زمان در این سال‌ها به عنوان طلبه در جبهه‌ها نیز حضور می‌یافت.

مروی در اواخر سال 68، وقتی کمتر از 10 ماه از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذشت به دفتر ایشان وارد شد و بیش از 25 سال است که با شکل گیری معاونت ارتباطات حوزوی در این بخش از دفتر رهبر انقلاب مشغول به فعالیت بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها