هشدار قطر درباره تبعات منطقه‌ای تشدید درگیری‌ها در لیبی

هشدار قطر درباره تبعات منطقه‌ای تشدید درگیری‌ها در لیبی
پنج‌شنبه 15 فروردين 1398 - 21:25

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره تشدید تنش‌ها در لیبی در سایه پیشروی نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» به سمت پایتخت این کشور هشدار داد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه قطر امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای از تشدید تنش‌های نظامی در لیبی پیش از برگزاری کنفرانس فراگیر ملی لیبی تحت نظارت سازمان ملل در این کشور، بشدت ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه قطر منتشر شد، درباره «هرج‌ و مرج مجدد و ناامنی در لیبی» در پرتو تشدید درگیری‌ها در غرب لیبی هشدار داده شده است.

وزارت خارجه قطر تأکید کرد که با نگرانی شدید تشدید درگیری‌های نظامی اخیر در لیبی را دنبال می‌کند و این درگیری‌ها در حالی است که بزودی کنگره ملی فراگیر لیبی تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود و همین امر تلاش‌ها برای تضعیف روند سیاسی تحت نظارت این سازمان در لیبی را نشان می‌دهد.

قطر با اشاره به تبعات خطرناک هر گونه کارشکنی در روند سیاسی و تأثیرات منفی آن بر منطقه و اروپا از جمله تشدید مشکل مهاجرت‌های غیرقانونی، همه طرف‌های درگیر لیبی را به مسئولیت‌پذیری در قبال ملت لیبی و اولویت دادن به گفت‌وگوی ملی بر تمامی گزینه‌های نظامی فراخواند.

همزمان با ابراز نگرانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا از وقوع درگیری‌های نظامی در لیبی، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر همچنان به پیشروی خود به سمت طرابلس پایتخت این کشور ادامه می‌دهند.

نیروهای تحت امر خلیفه حفتر امروز پنجشنبه وارد شهر «صرمان» در غرب طرابلس شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها