درخواست انگلیس برای نشست اضطراری شورای امنیت با موضوع لیبی

درخواست انگلیس برای نشست اضطراری شورای امنیت با موضوع لیبی
جمعه 16 فروردين 1398 - 02:10

دولت انگلیس خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله گروه شبه‌نظامی «ارتش ملی لیبی» به شهر طرابلس شد.

العالم -لیبی

با نزدیک شدن نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده گروه شبه‌نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به شهر «طرابلس» پایتخت این کشور، دولت انگلیس خواستار جلسه شورای امنیت شد.

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که نماینده انگلیس در سازمان ملل بامداد جمعه خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت جهت بررسی وضعیت لیبی شده است.

خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی که در حال حاضر رهبری یکی از دو گروه صاحب قدرت در لیبی را در اختیار دارد، روز پنج‌شنبه با انتشار یک فایل صوتی به نیروهای تحت امرش دستور داد عملیات تصرف شهر «طرابلس» پایتخت رسمی لیبی را آغاز کنند.

حفتر در این پیام صوتی از ساکنان شهر طرابلس خواسته سلاح خود را بر زمین گذاشته و در برابر نیروهای تحت امر او مقاومت نکنند.

به فاصله چند ساعت از صدور پیام حفتر بود که درگیری‌ها در نزدیکی پایتخت لیبی آغاز شد و نیروهای حامی شهر طرابلس اعلام کردند که توانسته‌اند دو خودروی نفربر نیروهای حفتر را منهدم کنند.

لحظاتی پیش نیز آمریکا به همراه سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و ایتالیا بیانیه مشترکی صادر کرد و خواهان توقف هرچه سریعتر عملیات در اطراف پایتخت لیبی شد. در این بیانیه در مورد پیامدهای این عملیات و تشدید درگیری‌ها هشدار داده شده است.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم «معمر القذافی»، رئیس جمهور سابق به دست انقلابیون و ناتو در سال ۱۳۹۰ فاقد دولت مرکزی مقتدری بوده است. طی این مدت گروه‌های مسلح و برخی قبایل اداره شهرها و مناطق این کشور را به دست گرفتند و داعش توانست در غیاب دولت مرکزی در این کشور اعلام خلافت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها