آغاز عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر

آغاز عملیات دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای خلیفه حفتر
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 17:27

دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس اعلام کرد که عملیات عقب راندن نیروهای خلیفه حفتر از شهرهای این کشور آغاز شده است.

العالم- لیبی

پس از گذشت چهار روز از آغاز عملیات نیروهای «خلیفه حفتر» برای تسلط بر شهر طرابلس لیبی، نیروهای مستقر در این شهر نیز اعلام کردند که عملیات علیه نیروهای حفتر را آغاز کرده‌اند.

به گزارش الجزیره، «محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که عملیات موسوم به «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) برای عقب راندن نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» از شهرهای این کشور آغاز شده است.

او گفت که دولت مستقر در طرابلس خواهان ماهیت دموکراتیک و نه نظامی‌گری برای کشور است و نیروهای دولت وفاق ملی با برنامه دقیق و با قاطعیت پاسخ تهاجم نیروهای حفتر به طرابلس را خواهند داد.

«فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی نیز پیش از ظهر امروز با کودتا خواندن حمله نیروهای حفتر به طرابلس گفته بود که دستور آماده‌باش به نیروهای حاضر در طرابلس را داده است.

همزمان با آغاز تحرک نظامی دولت وفاق ملی برای مقابله با حمله خلیفه حفتر، «محمد السیاله» وزیر خارجه وفاق ملی نیز گفته است در تلاش است در رایزنی با مقامات کشورهای دیگر درگیری‌ها در طرابلس را متوقف کند.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر از چهارشنبه‌شب گذشته عملیات پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی را که در کنترل تشکیلات موسوم به «دولت وفاق ملی» قرار دارد، آغاز کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها