سفیر لبنان شایعه «رسانه اماراتی» درباره تحریم «بری» را تکذیب کرد

سفیر لبنان شایعه «رسانه اماراتی» درباره تحریم «بری» را تکذیب کرد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 12:27

سفیر لبنان در آمریکا اعلام کرد، خبر یک روزنامه اماراتی مبنی بر قصد آمریکا برای تحریم جنبش «أمل» و رئیس آن صحت ندارد.

العالم - لبنان

«غابی عیسی» سفیر لبنان در آمریکا خبر روزنامه «نشنال» امارات مبنی بر قصد آمریکا برای تحریم «نبیه بری» ریس پارلمان و جنبش «أمل» لبنان را تکذیب کرد.

عیسی به وبگاه خبری «صدی الوطن» اعلام کرد، آنچه درباره «تحریم‌های آمریکا علیه جنش أمل و رئیس آن نبیه بری به دلیل مواضع مخالف او با واشنگتن» منتشر شده، صحت ندارد و منبع آن «اشخاصی لبنانی در واشنگتن» هستند که با دادن اخبار دروغین به روزنامه نشنال (امارات) این بازی را به راه انداخته‌اند و این اخبار دروغین را به سفر هیأت‌های پارلمانی و وزارتی برای حضور در نشست دوره‌ای بانک جهانی در بهار هر سال ارتباط داده‌اند.

سفیر لبنان در ادامه گفت، این افراد از حضور شخصیت‌‌‌های نزدیک به نبیه بری در یکی از هیأت‌ها مانند «علی حمدان» مشاور وی و «یاسین جابر» نماینده پارلمان سوءاستفاده کرده‌اند تا آن را به تحریم‌های مورد ادعا علیه جنبش امل ربط دهند.

‎عیسی ضمن اعلام اینکه هویت این افراد شناخته شده است و آنها تلاش می‌کنند در میان افکار عمومی لبنان «ارعاب» ایجاد کنند؛ از مردم لبنان درخواست کرد به این شایعات مغرضانه و اخبار دروغین گوش ندهند.

روزنامه نشنال امارات در خبر خود به نقل از منابع آگاه در آمریکا مدعی شد، ایده اعمال فشار آمریکا بر نبیه بری و جنبش امل پس از سفر اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور به لبنان ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود دو نماینده پارلمان لبنان به همراه سخنگوی بری به آمریکا بروند تا با مسئولان آمریکایی در این خصوص صحبت کنند.

پربیننده ترین خبرها