یک خبر و چند خط تحلیل؛

بن سلمان و بن زاید هنوز به جوانی خود غره هستند

بن سلمان و بن زاید هنوز به جوانی خود غره هستند
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 14:31

خبر:

درنتیجه حملات موشکی سعودی به منطقه سعوان در یمن حداقل 14 شروند شهید و 95 تن مجروح شدند.

تحلیل:

- کشتار مردم بیگناه "سعوان" در صنعا یقیناً آخرین کشتار مردم و غیر نظامیان یمنی نیست چنانکه اولین آن هم نمی‌باشد. طی چند ماه گذشته در "ضحیان" ائتلاف سعودی -اماراتی با حمله به یک اتوبوس حامل دانش اموزان تعداد 52 دانش آموز را بشهادت رساند و اخیرا در "کشتارحجه" ده‌ها زن را به شهادت رساند. سیر تصاعدی کشتار غیر نظامیان بویژه بعد از مذاکرات سوئد نشان می‌دهد سعودی همچنان با بخاک و خون کشیدن مردم بیگناه می‌کوشد تا انتقام شکست‌هایش را درعرصه های نظامی بگیرد واین شکست‌ها را به این شیوه جبران کند. پس از مذاکرات سوئد طبق آمار دست برتر درمیدان از آن انصارالله و ملت یمن بوده و در خلال این مدت نیمی ازاستان "ضالع" آزاد شده و در تعز و منطقه "الاقروض" فتوحاتی چشمگیر نصیب رزمندگاه مقاومت یمنی شده است.

-تکرار کشتارهایی از این دست و اصرار بر آن حکایت از آن دارد که در نگاهی کلی به جنگ 4 ساله تحمیلی محور سعودی –اماراتی بر مردم یمن، مردم این کشور نه تنها در میدان نبرد بلکه در مذاکرات نیز پیروز میدان محسوب میشوند. فراموش نکنیم بن سلمان مدعی بود طی سه هفته یمن را اشغال می‌کند وبن سلمان وبن زاید درنظر داشتند ظرف یکماه "بندر الحدیده" را به اشغال کامل دراورند.

- اصرار بر کشتار مردمی همچنین نشان می‌دهد محور سعودی-اماراتی همچنان اعتقاد دارند با تشدید جنگ روانی در سایه چنین قتل عام‌هایی میتواند میان انصارالله و مردم یمن فاصله بیندازد و پایگاه مرمی انصارالله را به این شیوه سست نماید. این یعنی آنکه غرور جوانی بن سلمان و بن زاید به آنها اجازه نمی‌دهد در مقابل شکست در یمن سر تعظیم فرود آورند.

پربیننده ترین خبرها