کارشناسان در گفتگو با العالم مطرح کردند؛

عواقب حماقت واشنگتن در تروریستی خواندن سپاه پاسداران

عواقب حماقت واشنگتن در تروریستی خواندن سپاه پاسداران
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 19:41

کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

العالم - ایران / سیاسی

دولت آمریکا در اقدامی مغایر با هنجارهای بین‌المللی و در راستای خوش‌خدمتی به نتانیاهو در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

هادی افقهی -- دیپلمات سابق ایران -- در گفتگو زنده با شبکه العالم پیرامون این اقدام آمریکا گفت: سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی است که طبق قوانین بین المللی با بسیاری از کشورهای جهان در ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های آمریکا به خاطر جنگهای پی در پی علیه ملتها در نقاط مختلف، بزرگترین جنایتکار در تاریخ جدید به شمار می آیند. پمپئو قبل از هر اقدامی علیه ایران می بایست هزار بار فکر کند.

عماد آبشناس -- پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی -- نیز در گفتگو با العالم پیرامون عواقب تصمیم دولت ترامپ در مورد تروریستی خواندن سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که نظامیان آمریکا و کشتی های آمریکا با آنها روبرو خواهند شد، ورود آنها به خلیج فارس و هماهنگی با سپاه پاسداران است.

وی تصریح کرد: کشورهای جهان درباره اتخاذ چنین اقدامی درباره سپاه پاسداران و پیامدهای این اقدام در زمینه های مختلف، به واشنگتن هشدار دادند.

نسیب حطیط -- نویسنده و پژوهشگر سیاسی -- در گفتگو با العالم گفت: امروز پس از اقدام واشنگتن، ایران نمی تواند کوتاه بیاید و عقب نشینی کند؛ نمی توان در قبال زورگویی و قلدری امریکا سکوت کرد، هدف از این اقدام این است که ایران مشغول اوضاع داخلی خود گردد تا معامله ترامپ و یهودی سازی قدس و جولان تصویب شود. دولت ایران باید به جنگ دفاعی خود روی بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا زبان گفتگو و مذاکره را نمی فهمد فقط زبان زور را می فهمد.

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها