واکنش تحلیلگر سی ان ان به اقدام آمریکا علیه سپاه/ با چنین اقدامی نمی توان ایران را به گوشه رینگ برد/ اقدام واشنگتن علیه سپاه، آمریکا و اسراییل را منزوی می کند

واکنش تحلیلگر سی ان ان به اقدام آمریکا علیه سپاه/ با چنین اقدامی نمی توان ایران را به گوشه رینگ برد/ اقدام واشنگتن علیه سپاه، آمریکا و اسراییل را منزوی می کند
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 10:30

تحلیلگر مسایل بین المللی شبکه خبری - تلویزیونی 'سی ان ان' با بیان اینکه اقدام واشنگتن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب انزوای آمریکا و اسراییل می شود، تصریح کرد: با چنین اقدامی نمی توان ایران را به گوشه رینگ برد.

العالم ـ آمریکا

'دیوید راد' (David Rohde) امروز(سه شنبه) درمورد اقدام دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این یک مثال روشن از بی توجهی دولت ترامپ به چندین سال سیاست های آمریکا است.
وی که سمت سردبیری تارنمای خبری 'نیویورکر' را نیز برعهده دارد، افزود: این اقدام که آن را هدیه ای به 'بنیامین نتانیاهو' پیش از انتخابات اسراییل عنوان می شود، در حقیقت تهدیدی است که منجر به منزوی شدن دولت ترامپ و اسراییل خواهد شد.
تحلیگر سی ان ان ادامه داد: این اقدام در واقع ترامپ و نتانیاهو را به یکدیگر نزدیک تر ساخت اما این دو را از جهت نقطه نظر اروپایی ها در برابر اسراییل و با تاکتیک های تندگرایانه در انزوا قرار می دهد.
وی افزود: شورای عالی امنیت ملی ایران نیز بدنبال اقدام دولت آمریکا علیه سپاه در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد و اکنون این پرسش مطرح است که آیا این موضوع نیروهای آمریکایی در منطقه را با تهدید مواجه می سازد.
راد گفت: البته نیروهای آمریکایی در منطقه در خطر تهدید قرار خواهند داشت اما اندکی از آنها را زیرا هزاران نیروی آمریکایی خاک سوریه را ترک کرده اند.
تحلیلگر سن ان ان گفت: این موضوع نشانه دیگری از آن است که هدف دولت ترامپ تغییر رژیم ایران است زیرا معتقدند این اقدامات باعث خیزش مردم ایران می شود که پاسخ به این نظر نیز منفی است.
وی ادامه داد: دولت اوباما در باره برنامه هسته ای، نزدیکی با ایران را از طریق مذاکره پیش گرفت اما ترامپ روش مخالف را اتخاذ کرده و سعی بر تنبیه ایران دارد.
راد گفت: اقدام دولت ترامپ چیزی را تغییر نمی دهد و فکر می کنم کشورهای اروپایی بطور کاملا خاموش، تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا را نادیده بگیرند زیرا اروپایی ها و دیگر کشورها خواهان تجارت با ایران و خرید نفت و ذخایر انرژی از این کشور هستند.
به گفته وی، چین به نفت ایران نیاز دارد و به واقع فکر می کنم که این یک لفاظی از سوی دولت ترامپ است و این موضوع باعث انزوای اقتصادی ایران نمی شود و نمی دانم که این اقدام به کجا می انجامد. نمی دانم دولت ترامپ چه استراتژی در پیش گرفته زیرا ایران به این راحتی به گوشه رینگ نخواهد رفت و مذاکره و یا هر کار دیگری را با دولت ترامپ آغاز نمی کند.
راد افزود: در حالیکه مردم در ایران خواهان تغییرات، تعامل و منفعت تجارت با دیگر کشورها هستند، اکنون این موضوعی مثبت برای دولت ایران خواهد بود تا مشکلات اقتصادی را متوجه دولت ترامپ بداند و تصور نمی کنم برودی تغییر در ایران رخ دهد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در اقدامی غیر متعارف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد.
'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام' را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
شورای عالی امنیت ملی نیز در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.

پربیننده ترین خبرها