ونزوئلا: تحریم های نفتی آمریکا را به شکست می کشانیم

ونزوئلا: تحریم های نفتی آمریکا را به شکست می کشانیم
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 10:39

ونزوئلا اعلام کرد که این کشور بدون توجه به تحریم های اخیر نفتی آمریکا علیه کاراکاس همچنان به کوبا نفت انتقال می دهد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رویترز ، «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که به رغم تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، کاراکاس همچنان نسبت به انتقال نفت به کوبا متعهد خواهد ماند.
واشنگتن روز جمعه در جدیدترین اقدامش برای تحت فشار گذاشتن دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، تحریم های نفتی جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد که شامل تحریم شرکت ها و کشتی هایی است که نفت را از ونزوئلا به کوبا انتقال می دهند.
در همین حال وزیر خارجه ونزوئلا خاطر نشان کرد که وی استراتژی کشورش در این راستا را فاش نمی کند اما این تحریم های آمریکا مانع از توقف انتقال نفت از ونزوئلا به خارج از این کشور از جمله کوبا نخواهد شد.
وی افزود: زمانیکه نظام سرمایه داری متعارف جهان به شما حمله می کند، باید بدانید که چگونه به آن از طریق ابزارهای غیرمتعارف پاسخ دهید که البته این ابزارها در چهارچوب احترام به قوانین بین المللی نیز هستند.
به گزارش ایرنا، دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که امیدوار است با هدف قرار دادن صنعت نفت ونزوئلا ضربه چشمگیری به دولت مادورو وارد کند.
مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز چند روز پیش طی سخنرانی اعلام کرد: نفت ونزوئلا متعلق به مردم این کشور است. دولت واشنگتن همچنان به اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی با هدف یک انتقال مسالمت آمیز قدرت به دمکراسی در ونزوئلا ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه 34 کشتی شرکت دولتی نفتی ونزوئلا را در راستای تحریم های جدید هدف قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها