تحلیل روز/

قتل کودکان و زنان یمنی به خاطر شکست در جبهه های نبرد

قتل کودکان و زنان یمنی به خاطر شکست در جبهه های نبرد
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 10:52

بعد از گذشت چهار سال از تجاوزگری عربستان و امارات با یمن، ائتلاف متجاوز پنجمین سال خود را با کشتار بیشتر و حمله به مدارس و دانش آموزان یمنی دنبال کرد.

العالم _ یمن

در مقابل، ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروزی های بزرگی را در استان الضالع در جنوب این کشور رقم زدند و پیشروی های نظامی مهمی را در اکثر جبهه ها بویژه جبهه های مرزی انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

تحولات اخیر استان الضالع یک تحول راهبردی مهم برای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مقابل ناکامی و پسرفت آشکار کشورهای متجاوز به شمار می رود.

نیروهای ارتش یمن موفق شدند عملیاتِ ویژهِ پنج روزه ای را در جبهه الضالع انجام داده و امنیت بیش از 100 مقر نظامی در کوه راهبردی ناصه را تامین و بیش از 250 مزدور را کشته یا زخمی کرده و دهها نفر دیگر از آنها را به اسارت بگیرند.

این پیروزیها در استان الضالع بر همه جبهه های نبرد سایه افکند و سیلی محکمی به ائتلاف متجاوز عربستان و امارات بود.

متجاوزان هیچ گونه پیروزی نظامی روشن و قاطعی در هیچ یک از جبهه ها کسب نکردند. ابعاد پیروزی در استان الضالع محدود به رویدادهای استان "اب" یمن نشد بلکه ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند عملیات خود در مرز این کشور با عربستان را افزایش دهند.

آنها همچنین ویدئوهای پیشروی و تصرف دهها مقر در مناطق عسیر و جیران و نجران عربستان را منتشر کردند.

در سایه شکست های متجاوزان، بسیاری از تحلیلگران سیاسی ابراز عقیده کردند که وقتی متجاوزان عربستانی و اماراتی در میادین نبرد احساس ناتوانی می کنند و شاهد تحولی به زیان خود در نبردها هستند، به حمله مستقیم به غیرنظامیان برای تحمیل معادله ترس و ارعاب متوسل می شوند.

در حمله اخیر جنگنده های ائتلاف عربستان و امارات به منطقه کشر در استان حجه یمن دهها زن و کودک قربانی شدند. حمله متجاوزان به منطقه سعوان نیز 14 شهید برجای گذاشت که 13 نفر از آنها کودک بودند. در این حمله 95 نفر دیگر زخمی شدند.

این اقدامات جنایتکارانه ماهیت و رفتار کشورهای متجاوز را نشان می دهد که به هیچ یک از موازین یا قوانین آسمانی احترام نمی گذارند و می خواهند شکست های خود در میادین نبرد را با کشتار بیشتر کودکان و زنان یمنی جبران کنند. این متجاوزان همواره در آغاز اقدام به دروغ پردازی و سفسطه بازی و شایعه پردازی می کنند اما همین که آبها از آسیاب افتاد و اوضاع آرام شد، در برابر دیدگان جهانیان - با ارایه یک سری توجیه های غیرقابل باور برای همگان- به ارتکاب این جنایتها اذعان می کنند.

عبدالرحمن راجح

پربیننده ترین خبرها