«دولت وفاق ملی» لیبی: حمله به طرابلس غیرقانونی است

«دولت وفاق ملی» لیبی: حمله به طرابلس غیرقانونی است
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 18:23

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس به ریاست «فائز السراج» تأکید کرد که حمله نیروهای شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس غیرقانونی است.

العالم - لیبی

در ششمین روز آغاز حمله نیروهای وابسته به پارلمان طبرق (شمال شرق لیبی) به فرماندهی «خلیفه حفتر» به دولت مستقر در طرابلس، وزیر کشور این دولت، این حمله را غیرقانونی اعلام کرد.

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس (پایتخت) امروز چهارشنبه گفت که حمله به طرابلس اقدامی غیرقانونی است و پذیرش نتایج آن ممکن نیست.

وزیر کشور دولت مستقر در طرابلس همچنین گفت، نمی‌توان پذیرفت متجاوز با استفاده از زور و سلاح واقعیت را تحمیل و به خواسته‌های خود دست پیدا کند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، باشاغا همچنین تصریح کرد که امنیت طرابلس خط قرمز است و مشاهده این صحنه که میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر در رعب و وحشت بسر ببرند، ممکن نیست.

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی همچنین در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که نیروهای حفتر دیشب سعی کردند به چندین محله در جنوب طرابلس نفوذ کنند اما شکست خورده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

وی با اشاره به حضور باندهای مخفی وابسته به نیروهای حفتر در داخل طرابلس، تصریح کرد : «آنها اکنون برای حفظ پایگاه‌های خود در عین زاره و وادی‌الربیع تقلا می‌کنند و نیروهای دولت وفاق ملی نیز آمادگی کامل برای دفاع از پایتخت را دارند».

به گفته وی، نیروهای حفتر به داخل طرابلس نفوذ نکرده‌اند و نیروهای دولت وفاق ملی با هر گونه تلاش آنها برای نفوذ مقابله کرده‌اند اما در عین حال دستور عدم استفاده از سلاح‌های سنگین به منظور حفظ جان شهروندان و اموال آنها، صادر شده است.

وی در خصوص نیروهای حفتر که به اسارت درآمده‌اند، گفت که اقدامات قانونی درباره آنها انجام خواهد شد و در میان این اسرا تعدادی از کودکان نیز دیده می‌شوند که نیروهای حفتر آنها را جذب کرده‌اند.

دولت وفاق ملی لیبی اخیرا از اسارت یک گروهان ۱۳۰ نفره از نیروهای حفتر در منطقه ورشفانه واقع در جنوب غربی طرابلس خبر داده بود.

نیروهای شبه نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» از بامداد پنج‌شنبه گذشته پیشروی به سمت طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده و در حومه شهر با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها