وزیر دادگستری آمریکا: از ستاد انتخاباتی ترامپ جاسوسی شده است

وزیر دادگستری آمریکا: از ستاد انتخاباتی ترامپ جاسوسی شده است
پنج‌شنبه 22 فروردين 1398 - 10:53

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا پس از گذشته چند هفته از گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده جاسوسی احتمالی روسیه که به تازگی دراختیار وی قرار گرفت، اذعان داشت از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 جاسوسی شده است.

العالم- آمریکا

سی ان ان در ادامه گزارش داد: بار حاضر به ارائه شواهدی دراین زمینه نشد و تنها گفت 'تصور می کنم جاسوسی رخ داده است'.
سی ان ان افزود: هم اکنون نگرانی های بر سر اینکه به نظر وزارت دادگستری آمریکا در تنش بر سر گزارش بازپرس ویژه رابرت مولر درباره مداخله روسیه درانتخابات 2016 آمریکا به سر می برد و این وزارت خانه به نوعی دراین زمینه سیاست کاری شده، بوجود آمده و دموکرات ها نگران آن هستند که ویلیام بار به خواسته دونالد ترامپ برای ارائه گزارشی سانسور شده به کنگره تن داده باشد.
بنابراین گزارش وزیر دادگستری آمریکا که روز گذشته (چهارشنبه) در دومین جلسه استماع کنگره حضور یافته بود دراین باره گفت: ما نگران نفوذ خارجی ها در انتخابات بودیم، تصور می کنم جاسوسی از کارزارهای سیاسی یک کار خارق العاده ای باشد.
'جیمز کلپر' رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا درباره اظهارات اخیر وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به شبکه خبری سی ان ان گفته بود: اظهارات بار هم خیره کننده و هم بیمناک است.
درهمین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن پوشش این خبر گزارش داد: نانسی پولسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درمصاحبه ای با این خبرگزاری دراین باره گفت که وی به ویلیام بار اعتمادی ندارد و افزود اظهاراتی این چنین،اعتبار بار را بعنوان فردی که در راس اجرای قانون در آمریکا قراردارد، تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در حالی که دو هفته از تبرئه کردن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده می گذرد، برای ارائه مدارکی کامل در ارتباط با تصمیم اش، تحت فشار قرار گرفته است.
طرح این ادعا مبنی بر اینکه دادستان کل آمریکا که وزیر دادگستری این کشور نیز است، مدرک مربوط به کارشکنی غیرقانونی ترامپ در گزارش نهایی «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه را کم اهمیت جلوه داده، به درخواست ها برای انتشار این گزارش به طور کامل دامن زده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود: گزارش های خبری به نقل از اعضای ناشناس تیم مولر حاکی است که دادستان کل آمریکا از منتشر کردن خلاصه ای که تیم مولر برای انتشار رسمی آماده کرده، خودداری کرده و در عوض از جانب خود گزارشی را منتشر کرده و در آن، ترامپ را به طور قاطعانه از هرگونه تخلفی مبرا دانسته است.
اکنون ویلیام بار می گوید مدرک کلیدی ارائه شده به هیات منصفه مولر را منتشر نخواهد کرد. از سویی، دموکرات ها به این مساله ظنین هستند که این مدارک ممکن است رئیس جمهوری آمریکا را گناهکار شناسد.
کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار دمکرات هاست، برای صدور حکم ارائه گزارش کامل مهیا شده اند، اقدامی که دادستان کل و کاخ سفید با آن مخالفت خواهند کرد.
رابرت مولر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا، در روزهای پایانی ماه مارس (اوایل فروردین ماه) گزارش 400 صفحه ای خود را در این باره برای ویلیام بار فرستاد.
ویلیام بار پس از دریافت این گزارش، طی نامه ای نتایج کلی آن را با نمایندگان کنگره آمریکا به اشتراک گذاشت.
در این نامه آمده بود که 'بازرس ویژه در تحقیقات خود به مدرکی دال بر تبانی تیم انتخاباتی ترامپ یا افراد مرتبط با آن با روسیه در تلاش های خود برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016، دست نیافته است.'

پربیننده ترین خبرها