پرونده قضایی آسانژ در آمریکا فعال شد

پرونده قضایی آسانژ در آمریکا فعال شد
پنج‌شنبه 22 فروردين 1398 - 18:54

نخست‌وزیر انگلیس تائید کرد که «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس علاوه بر پرونده کیفری در انگلیس، به درخواست آمریکا برای استرداد وی به این کشور بازداشت‌ شده است.

العالم - اروپا

ترزا می روز پنجشنبه طی سخنانی در مجلس عوام اظهار کرد که آسانژ به دلیل نقض قوانین مربوط به قرار وثیقه در انگلیس و درخواست مقام‌های آمریکایی برای استرداد او به این کشور، توسط پلیس دستگیر شد.

وی از دولت اکوادور به دلیل همکاری با انگلیس قدردانی کرد و افزود که پرونده این فعال استرالیایی توسط مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

بنیان‌گذار ویکی لیکس ساعت 10 و 50 دقیقه صبح روز پنجشنبه در داخل سفارت اکوادور، محلی که طی 7 سال گذشته پناهنده شده بود، دستگیر و بلافاصله به بازداشتگاه منتقل شد.

پلیس لندن اعلام کرد که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور و به اذن سفیر این کشور داخل ساختمان سفارت شده و او را دست‌گیر کرده است.

لنین مورنو رئیس‌جمهوری اکوادور با صدور بیانیه‌ای در همین رابطه مدعی شد: صبر دولت این کشور به سررسیده بود. آسانژ بدون اجازه دستگاه‌های الکترونیکی نصب‌کرده بود، دوربین‌های مداربسته سفارت را مسدود، با مسئولین حفاظتی بدرفتاری و بدون اجازه به فایل‌های محرمانه سفارت دسترسی پیدا می‌کرد.

وي گفت که از دولت انگلیس ضمانت گرفته تا آسانژ را به کشوری که ممکن است مورد شکنجه قرارگرفته و یا اعدام شود مسترد نکند و لندن در یادداشتی طبق قوانین داخلی خود این مساله را تائید کرده است.

پربیننده ترین خبرها