رئیس جمهوری لبنان هر نوع همکاری با صهیونیست ها را رد کرد

رئیس جمهوری لبنان هر نوع همکاری با صهیونیست ها را رد کرد
جمعه 23 فروردين 1398 - 10:53

رئیس جمهوری لبنان با هرگونه همکاری به ویژه در بخش انرژی از جمله در سطح منطقه ای با مشارکت رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در کنفرانس خبری مشترک با «پروکوپیس پاولوپولوس» همتای یونانی خود در بیروت با بیان اینکه این حق لبنان است که به استخراج نفت و گاز از مناطق اقتصادی ویژه و مستقل بپردازد، با هرگونه مشارکت در گردهمایی یا ساز و کار همکاری بخصوص در «گرهمایی گاز خاورمیانه» که اسرائیل در آن مشارکت داشته باشد، مخالفت کرد.

وی همچنین از برگزاری نشست سه جانبه میان لبنان، یونان و قبرس در نیکوزیا پایتخت قبرس به منظور تقویت همکاری های مشترک استقبال کرد.

عون تصریح کرد که در دیدار با رئیس جمهوری یونان درباره موضوع آوارگان سوری و مشکلات و سختی های که لبنان به سبب حضور بیش از یک میلیون و 800 هزار آواره سوری در این کشور، متحمل شده، گفت و گو کردند.

رئیس جمهوری لبنان افزود: تاکید کردم که حل مشکل آوارگان، نیازمند احساس مسئولیت مشترک و اقدام سریع برای بازگشت آوارگان به مناطق امن در سوریه است.

وی از موضع آتن درمورد قدس و جولان اشغالی سوریه قدردانی و تاکید کرد که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درمورد حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان و نیز به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم تل آویو نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی و نیز منشور سازمان ملل است و علاوه بر این حاکمیت لبنان را تهدید می کند.

عون به تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها در برخی نقاط سرزمینی لبنان اشاره کرد و ادامه داد: لبنان کشوری است که زمین های آن در مزارع شبعا، بلندی های کفر شوبا و بخش شمالی شهرک قجر از سوی رژیم اسرائیل، اشغال شده اند.

پربیننده ترین خبرها