یک خبر چند خط تحلیل؛

رسانه های بن‌سلمانی و سوء استفاده از سیل در ایران

رسانه های بن‌سلمانی و سوء استفاده از سیل در ایران
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 21:39

خبر:

درحالی که رهبری معظم انقلاب ایران در پاسخ به درخواست رییس جمهور مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی به دولت دستور دادند راه‌های پیش بینی شده قانونی را مقدم بشمارند و درصورت نیاز از صندوق مذکور استفاده کنند اما رسانه های وابسته به سعودی این دستور را به مخالفت ایشان با کمک به سیل زدگان تعبیر کردند.

تحلیل:

-در دشمنی سعودی با ایرن اگرچه شکی نیست اما سوء استفاده از بحران سیل در ایران و تلاش برای "وارونه جلوه دادن حقیقت" در این ماجرا از ابتدا در دستور رسانه های بن‌سلمانی قرارگرفت. بر این اساس که در روزهای سخت بحران، این رسانه ها بشکلی هدفمند کوشیدند تا ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در مواجهه با بحران سیل نشان دهند و البته متعمدا کوشش کردند تا بر واقعیت همدلی و همراهی نیروهای مردمی، سپاهی و بالاخره دولتی در مهار سیل و کمک رسانی به مردم چشم ببندند. در ادامه و پس از مشاهده "توفیق ملی ایرانیان" در مقابل این بحران و به عنوان آخرین تلاش در آخرین ساعات با وارونه جلوه دادن پاسخ رهبری به نامه رئیسجمهور رویکرد قدیمی و البته نخ‌نما شده ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را پیجویی کردند.

- در پاسخ رهبری ایران بصراحت بر ورود دولت به مساله حل مشکلات سیل زدگان تاکید شده و از دولت خواسته شده است ابتدا راه‌های پیش بینی شده در قانون پیموده شود و چنانچه بعد از آن نیاز شد از صندوق توسعه ملی بهره گرفته شود. نفس این نگاه و دستور حکایت از "حاکمیت قانون" و "وجود برنامه و آینده‌نگری" در جای جای حکومت ایران دارد و البته بدیهی است فهم این مساله از سوی "حکومت قبیلگی" و رسانه های وابسته به آل‌سعود دشوار باشد.

- ایران از ماجرای سیل بی سابقه اخیر سربلند بیرون آمد، همچنین 40 سال بحرانی و توام با تحریم را پشت سرگذاشت و مقتدرانه حضور مستقل و غیر وابسته خود در جهان و منطقه را به رخ جهانیان کشید. شاید وقت آن باشد که رسانه های وابسته به بن سلمان به این سوال اساسی پاسخ دهند که چرا در مقابل اهانت‌های بی سابقه ترامپ به حکومت سلمانی سکوت اختیار کردند؟ و چگونه این تحقیر تاریخی راتحمل کردند؟ و در عین حال به این مهم توجه نشان دهند که اگر کشورشان با بحرانی بمراتب کوچکتر از بحران سیل در ایران مواجه می‌شد حکومت "دو هفته ای سلمانی" چطور آنرا مدیریت می‌کرد؟ پرونده های 5ساله جنگ ناکام در یمن، قتل وحشیانه خاشقچی، کشتار شیعیان سعودی، مخالفین در بند و... همچنان در مقابل دیدگان مردم منصف دنیا باز است.

پربیننده ترین خبرها