در آستانه روز اسیر فلسطینی ؛

هنیه به تل آویو درباره بدرفتاری با اسرای فلسطینی هشدار داد

هنیه به تل آویو درباره بدرفتاری با اسرای فلسطینی هشدار داد
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 17:44

'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هشدار به صهیونیست ها ، تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق اسرای فلسطینی می تواند جرقه ای برای شروع درگیری های گسترده با رژیم اشغالگر باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

هنیه طی سخنانی در شورای قانونگذاری فلسطین افزود: اگر تنش ها در زندان های رژیم اشغالگر تداوم داشته باشد، ممکن است تلاش ها برای دستیابی به تفاهمات در نوار غزه بی نتیجه شود.

وی افزود که حقوق ماهیانه خود را برای همبستگی با خانواده های اسرای میان آنها توزیع خواهد کرد.

هنیه اضافه کرد، از هیات مصری خواسته ایم که به رژیم اشغالگر ابلاغ کند که همه مجازات ها علیه اسرای فلسطینی باید لغو و شرایط زندگی توام با کرامت برای اسرا فراهم و به خانواده های آنها در غزه اجازه دیدار با اسرا داده شود.

هنیه همچنین به اسرای فلسطینی درود فرستاد و تاکید کرد که مقاومت اسرای فلسطینی در زندان ها و اعتصاب غذای آنها دستاوردی بزرگ به همراه داشت به طوری که برای نخستین بار از سال 1967به اسرای فلسطینی اجازه داشتن تلفن های عمومی در زندان ها داده شد.

وی با بیان اینکه نقشه هایی که در منطقه درباره کشور فلسطینی شامل سینای مصر منتشر شده حتی در ذهن یک کودک فلسطینی نمی گنجد، افزود:نه معامله ها نه پول و نه جنگ ما را وادار نمی کند که آنچه را که ملت ما نمی پذیرد، قبول کنیم و غزه در شمال فلسطین امتداد خواهد داشت و حتی یک وجب در سینا امتداد نخواهد یافت.

روز 17 اوریل (28 فروردین) به عنوان روز اسیر فلسطینی نامگذاری شده است.

اکنون حدود 6 هزار اسیر فلسطینی شامل 5 هزار و 700 مرد ، 250 کودک و 45 زن در زندان های رژیم صهیونیستی در شرایط بدی به سر می برند.

برخی از زنان فلسطینی با کودکان خود در زندان به سر می برند. در روزهای اخیر اسرای فلسطینی در اعتراض به شرایط بد خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها