تکذیب شایعه دیدار مقامات لبنان و اسرائیلی

تکذیب شایعه دیدار مقامات لبنان و اسرائیلی
پنج‌شنبه 29 فروردين 1398 - 14:10

لبنان خبر منتشر شده مبنی بر دیدار وزیر خارجه با مسئولی اسرائیلی در مسکو را «مضحک» خواند و آن را تکذیب کرد.

العالم- لبنان

وزارت خارجه لبنان، امروز پنجشنبه، شایعه یک رسانه سعودی مبنی بر دیدار «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور با هیأتی اسرائیلی را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «انطوان قسطنطین» مشاور وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، خبر ادعا شده مبنی بر دیدار باسیل و مسئولی اسرائیلی «مضحک» است و هدف از آن ضربه زدن به موضع لبنان و تلاش‌های وزیر خارجه برای مقابله با تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا (طرح معامله قرن) است.

وبگاه سعودی «ایلاف» دیروز چهارشنبه به نقل از «منبع آگاه» در خبری مدعی شده بود، جبران باسیل با یک مسئول اسرائیلی عالی‌رتبه در مسکو دیدار و با وی درباره اختلافات مرزی میان دو طرف صحبت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده بود، دیدار مذکور که با نظارت روسیه انجام شده، درباره مسائل مورد توجه دو طرف از جمله «مسأله سوریه، نظام بشار اسد و مسأله کارخانه‌های سلاح ایرانی در لبنان» بحث و تبادل‌نظر شده است.

این وبگاه سعودی سپس مدعی شد ، مسئول اسرائیلی پیامی برای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز فرستاده مبنی بر اینکه «اسرائیل»، لبنان را دشمن خود نمی‌داند اما در قبال «هدف قرار دادن منافع ایران و حزب‌الله در لبنان» سستی نخواهد کرد.

ایلاف نوشت؛ وزیر خارجه لبنان از طرف اسرائیلی خواسته از تهدید لبنان به دلیل حزب‌الله دست بردارد و گفته حزب‌الله بخشی از لبنان و دولت است.

بر اساس ادعای این سایت، وزیر خارجه لبنان درباره تحریم‌های آمریکا علیه لبنان نیز صحبت کرده و خواستار میانجی‌گری طرف اسرائیلی شده تا واشنگتن در این خصوص به لبنان مهلت بدهد اما بیروت امروز این خبر را تکذیب کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها