روزنامه کویتی: ماجراجویی نتانیاهو حیات اسرائیل را به خطر می اندازد

روزنامه کویتی: ماجراجویی نتانیاهو حیات اسرائیل را به خطر می اندازد
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 18:59

روزنامه عربی زبان الرای امروز (یکشنبه) در مطلبی با لحنی هشدارآمیز خطاب به رژیم صهیونیستی نوشت بهتر است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با توجه به آمادگی کامل حزب الله و ایران، ادامه حیات اسرائیل را با ماجراجویی، به خطر نیندازد.

العالم - آسیا

به گزارش روزنامه کویتی؛ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با شماری از فرماندهان ارشد این جنبش به آنان اعلام کرده است که نبرد احتمالی با اسرائیل در همین تابستان رخ خواهد داد و همه باید این موضوع را بدانند.

به نوشته الرای، زرادخانه های موشکی که حزب الله در اختیار دارد، برای شلیک همزمان صدها فروند موشک به سوی اسرائیل کافی است، همچنین فرماندهان ارشد این گروه، نیروهایشان را از خط مقدم جبهه های نبرد سوریه، به لبنان بازگردانده اند و در آمادگی کامل به سر می برند.

بهتر است نتانیاهو بداند که حزب الله و ایران هزاران هدف در فلسطین اشغالی را زیر نظر دارند و در صورت احساس خطر آماده دست زدن به هر اقدامی هستند. افزون بر این نصرالله چندی پیش با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف این حزب، نابودی کامل اسرائیل است، بنابراین بهتر است اسرائیل تنها نظاره گر تحریم های آمریکا علیه ایران و لبنان باشد و با ماجراجویی حیات خود را به خطر نیاندازد.

الرای افزود: نصرالله در دیدار خود با فرماندهان ارشد حزب الله تاکید کرد که چه بسا من و بسیاری از فرماندهان ارشد این حزب برای مدتی طولانی در میان شما نباشیم و شاید اسرائیل در ترور فرماندهان ما موفق شود، اما این بدان معنا نیست که عمر حزب الله به پایان می رسد، زیرا حزب ما به اشخاص وابسته نبوده و بخشی از جامعه لبنان است.

در ادامه مطلب الرای آمده است: نصرالله به فرماندهان خود اعلام کرد که علایم و قراین نشان می دهد اسرائیل سعی دارد مانند جنگ 33 روزه سال2006، با حمله به لبنان همه را غافلگیر کند.

الرای افزود: به نظر می رسد با پیروزی حزب راست افراطی در اسرائیل و ارجاع اجرای معامله قرن به تابستان، نتانیاهو احساس قدرت زیادی کرده و می خواهد همه تهدیدات موجود همچون ایران و حزب الله را از سر راه خود بردارد اما باید دید تا چه حد این احساس توخالی می تواند به واقعیت نزدیک باشد.

در ادامه مطلب آمده است: سیدحسن نصرالله هیچگاه این گونه در خصوص نزدیکی زمان وقوع جنگ صحبت نکرده بود و این نشان می دهد تحرکات اخیر آمریکا در آب های منطقه ای و تنش واشنگتن و تل آویو با تهران، شرایط منطقه را بسیار حساس کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها